کد خبر: 36787 A

بنکسی با آثار جنجالی‌اش در پرتغال

بنکسی با آثار جنجالی‌اش در پرتغال

نمایشگاهی از آثار هنری بنکسی نقاش مرموز انگلیسی در لیسبون پرتغال برگزار شد.

ایران آرت: نمایشگاه "بنکسی - نابغه یا تباهگر؟"، ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) در شهر لیسبون پرتغال دایر شد. پیش از این نیز نمایشگاه‌هایی آثار بنکسی به نمایش درآمده که برپایی نمایشگاهی حاوی ۲۰ اثر از وی از اسفند ۱۳۹۷ تا فروردین سال جاری در شهر تایپه پایتخت تایوان، از جمله آن است.

بنکسی نام مستعار هنرمند گرافیتی، فعال و منتقد سیاسی، کارگردان و نقاش انگلیسی است. آثار هنری وی با محتوای سیاسی و اجتماعی در خیابان‌ها، دیوارها و پل‌های شهرهای مختلف دنیا به تصویر درآمده است. وی هنرمندی است که اغلب به محنت مهاجران و آوارگان در آثارش می پردازد و در سال ۲۰۱۵ پرتره "استیو جابز" رئیس شرکت اپل را بر دیوار یک اردوگاه پناهجویان در شهر کاله فرانسه به تصویر کشید.

بنکسی سپس با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اغلب معتقدیم مهاجران از منابع کشوری که به آن مهاجرت می کنند، بهره‌مند می شوند، اما استیو جابز پسر یک مهاجر سوری بود.

آثار این هنرمند در سال ۱۹۹۳ به تدریج روی دیوارها و قطارها نقش بست و تا سال ۲۰۰۱ هنر وی در همه بریتانیا نمایان شد؛ تا جایی که بی درنگ قابل شناسایی بود. بنکسی سال گذشته میلادی زمانی که نقاشی معروف خود تحت عنوان "دختری با بادکنک" را پس از فروخته شدن در حراجی ساتبیز به قیمت یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار، ریزریز کرد، توجهات جهانی را به خود جلب کرد.

به گزارش ایرنا، بنکسی هنرمندی است که ردی از آثارش علاوه بر انگلیس در ژاپن نیز برجا مانده؛ اثری منتسب به وی که یک موش با چتری در دست را نشان می دهد، روی یکی از درهای ایستگاه مونوریل شهرک "هینوده" در بخش غربی توکیو نقش بسته است.

فیلم مستند بنکسی تحت عنوان "خروج از مغازه کادوفروشی" در فستیوال فیلم ساندنس که بزرگترین جشنواره فیلم های مستقل آمریکاست، به نمایش درآمد. وی در ژانویه ۲۰۱۱ برای ساخت این فیلم، نامزد جایزه اسکار برای بهترین فیلم مستند شد. بنکسی در سال ۲۰۱۴ جایزه شخصیت سال جایزه آکادمی بین المللی علوم و هنرهای دیجیتال موسوم به "وبی" را از آن خود کرد.

 

نقاشی بنکسی نقاشی دیواری اثر هنری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین