کد خبر: 35691 A

کسالت بانوی نقاش ایرانی/ واگذاری زمین موزه به ایران درودی لغو شد

کسالت بانوی نقاش ایرانی/ واگذاری زمین موزه به ایران درودی لغو شد

مراسم واگذاری زمین موزه ایران درودی که قرار بود صبح روز جمعه (۲۷ اردیبهشت ماه) برگزار شود، لغو شد.

ایران آرت: در حالی که قرار بود صبح روز جمعه (۲۷ اردیبهشت ماه) با حضور پیروز حناچی (شهردار تهران) از سند واگذاری زمین موزه ایران درودی رونمایی و پروژه عمرانی ساخت موزه آغاز شود، به علت کسالت این هنرمند نقاش مراسم لغو شد.

بنیاد ایران درودی اعلام کرده است "با کمال تأسف به علت کسالت بانو ایران درودی مراسم واگذاری زمین موزه مورخ فردا ۹۸/۲/۲۷ برگزار نخواهد شد."

به گزارش ایسنا، شهریورماه سال ۹۵ و پس از شش سال پیگیری کلنگ موزه ایران درودی در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد) به زمین زده شد و ۲۱ آذرماه سال ۹۷ نیز برخی از اعضای شورای شهر تهران به همراه اعضای هیأت امنای مؤسسه درودی و مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی، در دیدار با ایران درودی قرارداد واگذاری حق بهره‌برداری از زمین «موزه ایران درودی» را به او ابلاغ کردند.

پس از گذشت حدود پنج ماه از این صدور این ابلاغیه قرار بود ساعت ۱۰ صبح روز جمعه (۲۷ اردیبهشت ماه) با حضور پیروز حناچی (شهردار تهران) از سند واگذاری زمین موزه ایران درودی رونمایی و پروژه عمرانی ساخت موزه آغاز شود که این برنامه به علت کسالت ایران درودی لغو شد.

این هنرمند که به عنوان نخستین زن نقاش ایرانی شناخته می‌شود، بیش از ۱۰ سال پیش اعلام کرده بود که خانه‌اش را در فرانسه فروخته و پول حاصل از آن را به تومان تبدیل کرده و به ایران فرستاده تا برای ساخت موزه‌اش هزینه شود. اما در این سال‌ها ساخت موزه به دلایل مختلفی همچون جابه‌جایی مسئولان، بروکراسی اداری و تغییر شهردار تهران به تعویق افتاده بود.

ایران درودی تجربه برگزاری ۶۴ نمایشگاه انفرادی در موزه‌ها و گالری‌های معتبر دنیا را دارد و ۸۰ فیلم مستند برای تلویزیون ملی سابق ایران ساخته است. همچنین هشت اثر نفیس او در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران و برخی از آثارش در دیگر موزه‌های دنیا وجود دارد.

 

ایران درودی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین