کد خبر: 35624 A

کار زیبا و خلاقانه نگار کلانتری برای بزرگداشت پدر/"روح تو در رنگ ها" ستایش پرویز کلانتری در گالری چهار

کار زیبا و خلاقانه نگار کلانتری برای بزرگداشت پدر/"روح تو در رنگ ها" ستایش پرویز کلانتری در گالری چهار

نگار کلانتری دختر کوچک استاد زنده یاد پرویز کلانتری در آستانه سومین سالروز درگذشت پدرش، نمایشگاهی برپا می کند که از المان های کارهای پدرش را بازآفرینی می کند.

ایران آرت : هم زمان با نزدیک شدن به سالگرد درگذشت پرویز کلانتری در 31 اردیبهشت 95، دختر کوچک تر آن استاد زنده یاد، نگار کلانتری مجموعه‌ای از آثار خود را با نام "روح تو در رنگ‌ها" در گالری چهار به نمایش می‌گذارد. 

کلانتری درباره این مجموعه گفت: آثار من کمی‌آبسترکت هستند و موضوع آنها گل است. پدر همیشه از من می‌پرسید چه زمانی نمایشگاه می‌گذاری؟ و من سرانجام پس از سه سال آماده شدم و همراه با خانواده تصمیم گرفتیم که نزدیک به سالگرد درگذشت پدر، نمایشگاهی از آثارم را برگزار کنم.

کلانتری ادامه داد: در این نمایشگاه شش اثر کانسپچوال وجود دارد که آنها را برای پدرم کار کردم. در این تابلوها چند المان از آثار پدر را برداشته و گل‌های خودم را با آنها ترکیب کردم. در واقع حس خودم را به رفتن پدر در این آثار نشان دادم. این تابلوها بسیار ساده و مینیمالیستی هستند و گل‌های رنگارنگ آن در عین اینکه غم رفتن را نشان می‌دهد ولی در آنها زندگی وجود دارد.

او ادامه داد: پدر در کتاب "مرگ پایان کبوتر نیست" که آن را به من و خواهرم تقدیم کرده بود در یکی از داستان‌هایش گفته است: "عزیز من باور کن مرگ پایان زندگی نیست. زندگی ادامه دارد." به نظرم منظورش این بود که با آثاری که در طول سال‌ها خلق کرده است آدم‌ها همیشه به یاد او هستند. کارهای خوب و نیکی که برای مردم ایران انجام داد همیشه به یاد مردم خواهد ماند و به این ترتیب همیشه زندگی‌اش را ادامه می‌دهد.

کلانتری به هنرآنلاین گفته است: پیش از این گل‌هایم را در دو نمایشگاه گروهی به نمایش گذاشته بودم و این دومین نمایشگاه انفرادی من است که با نام "روح تو در رنگ‌ها" برگزار می‌شود. این نام را به این دلیل انتخاب کردم که تأثیر پدر در رنگ‌ها و حس و حالی که به من داد دیده می‌شود و روحش در تمام نقاشی‌های من هست.

WhatsApp Image 2019-05-14 at 17.03.11

کلانتری درباره تکنیک آثارش گفت: من متد کاوابی را در آمریکا یاد گرفتم که ویژه آبرنگ است و آن را در گل‌های خود اجرا کردم، اما در این مجموعه وقتی خواستم گل‌ها را روی بوم بزرگ بیاورم از اکریلیک رقیق استفاده کردم. از کودکی با رنگ آشنا شدم و می‌توانم به صراحت بگویم رنگ را خیلی خوب می‌شناسم و در این آثار فقط حس خود را بیان کردم.

گفتنی است نمایشگاه "روح تو در رنگ‌ها" جمعه ۲۷ اردیبهشت تا ۶ خرداد در گالری چهار به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، کوچه اشراقی، شمارۀ 4 برپاست.

 

 

پرویز کلانتری گالری چهار نگار کلانتری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین