کد خبر: 3512 A

اجرای بزرگ‌ترین تقویم نجومی در 800 متر مربع از تهران / فیلم

اجرای بزرگ‌ترین تقویم نجومی در 800 متر مربع از تهران / فیلم

ساره شریفی‌‌فر در یک چیدمان هنری 800 متر از اطراف برج آزادی را به یک تقویم نجومی بدل کرد.

ایران آرت:  ساره شریفی‌فر که 365 توپ رنگی را در فضای میدان آزادی ارائه کرده است، در این باره گفت: در دومین سالانه «بهارستان» که از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران  برگزار شده، من اثری را ارائه کردم که در آن 365 توپ رنگی در فضایی بالغ بر 800 تا 900 متر قرار گرفتند تا اثری تعاملی را به نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: در این اثر که هر کدام از توپ‌ها سمبل یک روز از سال هستند، من سعی کردم که با استفاده از رنگ‌های جذاب فضایی برای مخاطب ایجاد کنم که با قدم زدن در بین آنها احساس خوب و شادمانی را به دست آورد.

این هنرمند تصریح کرد: در این اثر هر توپ بالغ بر 30 سانتی متر است که روی یک پایه قرار گرفته و از جنس پلی کربنات اجرا شده است.

شریفی‌فر درباره جانمایی این اثر بیان کرد: این اثر در چمن میدان آزادی قرار گرفته زیرا در این فضا علاوه بر رفت و آمد مردم، فضای ایجاد شده در کنار برج آزادی جذاب است.

وی «بهارستان» را حرکت خوبی در راستای توسعه هنرهای شهری  خواند و گفت: به طور حتم «بهارستان» حرکت خوبی است و به هنرمندان کمک می‌کند تا بتوانند ایده‌های خود را به مرحله اجرا درآورند.

این هنرمند ادامه داد: من معتقدم که این رنگ‌ها و فضای هنری برای جامعه و مردم مفید است زیرا تهران شهری بسیار خاکستری است لذا به این ایده‌ها و فضاهایی نظیر 365 توپ رنگی نیازمند است.

شریفی‌فر «بهارستان» را فرصت مناسبی برای ظهور و بروز ایده‌های هنرمندان خواند و گفت: «بهارستان» یک فرصت بسیار خوب برای ظهور و بروز ایده‌های هنرمندان است که این موضوع قابل تقدیر است.

لازم به یادآوری است، دومین رویداد هنری «بهارستان» به همت سازمان زیباسازی شهر تهران، همزمان با نوروز سال ۱۳۹۶ در بخش‌های نقاشی دیواری، مجسمه، هنرهای محیطی و تخم‌مرغ‌های نوروزی در سطح شهر تهران برگزار شد و تا اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

 

سالانه بهارستان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین