کد خبر: 3499 A

نوستالژی بازی با 30 سال تلویزیون‌ / فیلم

نوستالژی بازی با 30 سال تلویزیون‌ / فیلم

یک هنرمند مجسمه‌ساز چیدمانی از تلویزیون‌های دوره‌های مختلف را در پارک ملت ارائه داه است.

ایران آرت: مرتضی احمدوند از هنرمندان بخش آثار حجمی و هنرهای محیطی دومین سالانه «بهارستان» درباره اجرای چیدمانی از تلویزیون‌های دوره‌های مختلف گفت: در این اثر من یک چیدمان از 30 تلویزیون را ارائه دادم که از قدیمی‌ترین مدل این تکنولوژی را تا امروز شامل می‌شود ضمن اینکه هر کدام از این تلویزیون‌های درون چیدمان، مشغول پخش یک برنامه تلویزیونی مربوط به نوروزهای گذشته هستند.

وی درباره اجرای اثر «30 سال نوروز» اظهار کرد: به نظر من بیشتر افرادی که مقابل این اثر قرار می‌گیرند با دیدن تلویزیون‌ها در خاطرات گذشته خود غرق می‌شوند و با گذشته‌ها ارتباط برقرار می‌کنند در واقع عمده نظر من این بود که بازدیدکنندگان به مرور خاطرات خود بپردازند.

این هنرمند مجسمه‌ساز بیان کرد: در این اثر که مقیاس چندان بزرگی ندارد و در پارک ملت اجرا شده، من سعی داشتم که مخاطبانم را که افراد پیاده هستند به چالش‌های درونی بکشانم و آن‌ها را به جستجو در خاطرات دوران مختلف‌شان متمایل کنم که تا حدود زیادی نیز به آن دست یافتم.

احمدوند اجرای سالانه هنرهای  شهری «بهارستان» را پیچیده خواند و گفت: اجرای رویدادی چون «بهارستان» آن هم در کلان‌شهری چون تهران کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است؛ زیرا ما یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای دنیا را داریم که در «بهارستان» با نگاهی به نوروز که یک جشن ملی مهم است، رویدادی را شکل می‌دهد که کار سخت و منحصر به فردی است.

وی ادامه داد: به نظر من یکی از مهمترین ویژگی‌های دویمن سالانه «بهارستان» این بود که آثار کاملا دیده شدند و برعکس سالیان گذشته که نوروز صرفا به رنگ کردن دیوارها و نرده‌ها محدود می‌شد، هنر در همه جای شهر به چشم آمد.

این هنرمند مجسمه‌ساز افزود: اینکه برخی از آثار «بهارستان» دارای نگاهی روشنفکرانه و عمیق نیست امری طبیعی به شمار می‌رود زیرا این کارها عمومی هستند لذا «بهارستان» به نظر من رویداد بسیار مثبتی است.

لازم به یادآوری است، دومین رویداد هنری «بهارستان» به همت سازمان زیباسازی شهر تهران، همزمان با نوروز سال ۱۳۹۶ در بخش‌های نقاشی دیواری، مجسمه، هنرهای محیطی و تخم‌مرغ‌های نوروزی در سطح شهر تهران برگزار شد و تا اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

 

سالانه بهارستان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین