کد خبر: 34653 A

یک قلب سرخ و آن مردمک/روایت عجیب آذین رستمی از لایه های پنهان آدمی در گالری ویستا

یک قلب سرخ و آن مردمک/روایت عجیب آذین رستمی از لایه های پنهان آدمی در گالری ویستا

ایران آرت : مریم درویش: نمایشگاه نقاشی آذین رستمی با نام "لایه‌های پنهان" در گالری ویستا برپاست.

کادرهای کوچک آذین رستمی دربرگیرنده تصاویری هستند که مطالعه‌ای بر انسان است.

او با گذر از فیگور و نمادهای بیرونی انسان، وارد بدن او شده و اجزای درونی بدن را به عنوان بخش‌های مهم و حیاتی که همیشه از دید انسان دور بوده و اهمیت آنها نادیده گرفته می‌شود، نمایش داده است.

از این منظر نقاشی‌های او شبیه تصاویر پزشکی هستند که جنبه علمی و آموزشی دارند، اما نحوه پرداخت آنها و ترکیب‌های رنگی موجود در کارها باعث شده است این تصاویر کارکرد متفاوتی پیدا کنند.

ستون فقرات انسان و استخوان‌های قفسه سینه در کادر مثلثی روی زمینه‌ای رنگارنگ قرار می‌گیرد یا گوش انسان همراه با اجزای داخلی آن سوژه یکی دیگر از آثار است.

قلب سرخی که در میان تاش‌های رنگِ سیاه پوشیده شده یا کُره چشمی که از پس لایه‌ای رنگ دیده می‌شود، قهرمان این نقاشی‌ها هستند.

در چند تابلو نیز او پرداخت بیشتری در جزییات داشته و با انتخاب یک سوژه مشخص مانند مردمک و عنبیه چشم به بررسی نقوش موجود در آن پرداخته است.

رستمی در این طراحی‌های مدادی به ترسیم خطوط تیره و روشن درون عنبیه پرداخته است که در اطراف مردمک چشم قرار دارند و جالب آنکه گهگاه این خطوط و لکه‌ها به گیاهان و گل‌ها شباهت پیدا کرده و تصویری متفاوت و خیال‌انگیز را به وجود آورده‌اند.

اما بخش دیگری از نقاشی‌های این مجموعه آثاری فیگوراتیو هستند که با آبرنگ روی کاغذهای کوچک کشیده شده‌اند. این فیگورها نیز شمایلی متفاوت از واقعیت دارند و نقاش به جای آنکه به نمایش فیگور انسان بپردازد، فرمی تغییر یافته و درهم پیچیده را نمایش داده است که بیشتر نشان دهنده روحیات و آشفتگی‌های آدمی است.

 نمایشگاه نقاشی آذین رستمی تا سوم اردیبهشت در گالری ویستا برپاست.

گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک 11 میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

 

 

 

گالری ویستا آذین رستمی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین