کد خبر: 3454 A

حسین پاکدل: به نظر می‌رسد با زیبایی قهر کرده‌ایم

حسین پاکدل: به نظر می‌رسد با زیبایی قهر کرده‌ایم

حسین پاکدل ضمن مثبت ارزیابی کردن برگزاری سالانه هنرهای شهری «بهارستان» گفت: شایسته است که از آثار هنرمندان بزرگ به صورت نهادینه و هدفمند در این زیباسازی و فرهنگی کردن جامعه و شهرمان استفاده کنیم.

به گزارش ایران آرت به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، حسین پاکدل مدیر فرهنگی سابق، نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون برگزاری رویدادهای هنری همچون سالانه هنرهای شهری «بهارستان» را اقدامی موثر در زمینه فرهنگ‌سازی دانست و درباره اثرات زیباسازی شهری خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد همه ما کمی با زیبایی قهر کرده‌ایم و از آن فاصله گرفته‌ایم. مدام به دیدن فضاهای دود گرفته و تیره و تار عادت کرده‌ام و انگار می‌ترسیم اجازه بدهیم چشم‌های‌مان به دیدن زیبایی‌ها عادت پیدا کند؛ درحالی که زیبایی ترس ندارد. زیبایی، جهان خاص و ارزشمندی دارد و دنیا را از بدی و پلشتی‌ها نجات می‌دهد.

این هنرمند افزود: باید با رویدادهایی همچون «بهارستان» این فرهنگ‌سازی در جامعه صورت بگیرد تا فقط هنر و زیبایی به تابلوی نقاشی، مجسمه، عکس و... خلاصه نشود؛ زیرا گفتن و به کار بردن کلمات زیبا، لبخند زدن و آراستگی فردی هم حال آدم‌های جامعه را خوب می‌کند.

پاکدل در ادامه سخنانش تاکید کرد: زیباسازی شهری فقط منحصر به ظاهر خیابان‌ها نیست. بلکه صاحبان مغازه‌ها هم می‌تواند از زیبا کردن محیط کسب‌شان این کار را شروع کنند و کلیت شهر زیبا و چشم‌نواز شود. گاهی مواقع علی رغم زیبا شدن معابر و خیابان‌ها با نبود فرهنگ‌سازی درست شهروندان شهر را نازیبا می‌کنند که این کار شایسته‌ای نیست. این نکته مهمی است که همه جای این سرزمین از شهر گرفته تا روستا و دل طبیعت را متعلق به خود بدانیم  و در حفظ و زیبا شدن‌اش کوشا باشیم.

کارگردان «کابوس‌های حضرت اشرف» در پایان ضمن خسته نباشید به هنرمندان که این روزها در دومین سالانه هنرهای شهری «بهارستان» شهر را بهاری کرده‌اند، گفت: اینکه ما این همه هنرمند جوان داریم که به زیباسازی شهر اهمیت می‌دهند جای خرسندی دارد. اما شایسته است که در این رویدادها از آثار هنرمندان بزرگ به صورت نهادینه و هدفمند درجهت زیباسازی و فرهنگی کردن جامعه و شهرمان نیز استفاده کنیم.

لازم به یادآوری است، دومین رویداد هنری «بهارستان» به همت سازمان زیباسازی شهر تهران، همزمان با نوروز سال ۱۳۹۶ در بخش‌های نقاشی دیواری، مجسمه، هنرهای محیطی و تخم‌مرغ‌های نوروزی در سطح شهر تهران برگزار شد و تا اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

 

 

 

حسین پاکدل سالانه بهارستان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین