کد خبر: 32270 A

“این کیست این” علیرضا آسانلو در گالری شیرین

“این کیست این” علیرضا آسانلو در گالری شیرین

نمایشگاه “این کیست این” علیرضا اسانلو ۲۶ بهمن ماه در گالری شیرین افتتاح می‌شود.

ایران آرت : "این کیست این" ارتباط وجود انسان و جریان هستی را از زاویه‌ای عارفانه و شرقی بازنمایی می‌کند. هنرمند با محوریت قرار دادن پیکره انسانی، به عنوان عالی‌ترین موضوع وجودیافته در عالم، ذهن مخاطب را به پرسش از ماهیت زندگی فرا می‌خواند؛ چه چیز در وجود آدمی او را موجود می‌کند و چگونه زندگی در او جاری می‌شود؟ تأمل در تابلوهای آسانلو، دربردارنده پاسخ‌های او به این پرسش‌های بنیادین است که در ضرباهنگ پویای قلمو و کاردک، آثاری پر تپش، زنده و پویا خلق کرده و در گذرگاه شک و یقین معلق مانده‌اند.

او که سال‌ها ممارست در ساخت و سازهای کلاسیک فیگور انسانی در هنر نقاشی را در کارنامه کاری خود دارد، با فاصله گرفتن از فضاهای رئالیستی و نزدیک شدن به «آن‌نگاری» و «در لحظه بودن» از وادی فلسفه به عرفان شرقی گام نهاده و «ندانستگی»، «ابهام» و «محو شدگی» را به عنوان اساسی‌ترین دستاورد این سفر ذهنی بر بسترهای عریض بوم جاودانه کرده است.

علیرضا اسانلو، هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز درباره این نمایشگاه گفت: نمایشگاه “این کیست این” از اشعار مولانا اقتباس شده است و در آن ۱۵ اثر ارائه می شود.

گفتنی است، علیرضا اسانلو کارش را با نقاشی آغاز کرد و از حوالی ده سال پیش به مجسمه‌سازی نیز روی آورد. سابقه برگزاری ۱۰ نمایشگاه گروهی و هفت نمایشگاه انفرادی را در کارنامه هنری خود دارد. مجسمه های این هنرمند  از مفاخر ایران در موزه مفاخر، دانشگاه تهران و خانه هنرمندان نصب است که شاخص‌ترین آن‌ها پرتره عباس کیارستمی، عزت الله انتظامی، ملک الشعرای بهار و ….. است. همچنین علیرضا آسانلو شش مجسمه در آمریکا ساخته است که مجسمه فروغ فرخزاد برای دانشگاه مریلند یکی از آنهاست.

 نمایشگاه آثار علیرضا اسانلو 26 بهمن تا 8 اسفندماه در گالری شیرین واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه 13 شماره 5 میزبان هنردوستان است.

 

گالری شیرین علیرضا آسانلو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین