کد خبر: 32052 A

رونمایی از مجسمه مارگارت تاچر / تهدید خرابکاران مانع نصب مجسمه نشد

رونمایی از مجسمه مارگارت تاچر / تهدید خرابکاران مانع نصب مجسمه نشد

مجسمه "مارگارت تاچر" علیرغم تهدیدهای خرابکاران، در شهر زادگاهش نصب خواهد شد.

ایران آرت: اعضای شورای محلی شهر "گرانتهام" در روز سه شنبه همگی به اتفاق به نصب مجسمه ۳۰۰ هزار پوندی اولین نخست‌وزیر زن بریتانیا در مرکز این شهر رأی دادند.

پلیس "لینکن شایر" پیشنهاد داده به منظور جلوگیری از حملات وندال‌ها این مجسمه‌ها را بر پایه‌های بلندی نصب کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از تلگراف، این اثر که در حال حاضر در محلی مخفی نگهداری می‌شود، بیش از ۶.۴ متر طول دارد و در مرکز شهر رونمایی خواهد شد.

علی‌رغم پیشنهادات مکرر شهرداران "گرانتهام"، تنها اقدام این شهر برای بزرگداشت "مارگارت تاچر"، نصب لوح کوچکی بالای مغازه‌ی خواربارفروشی سابق پدرش بوده است.

شورای محلی "گرانتهام" زمانی نصب این مجسمه را پذیرفت که ساخت این مجسمه برای نصب در میدان "پارلمان" توسط شورای "وست مینستر" به دلیل ترس از حملات معترضان رد شده بود.

"مارگارت هیلدا تاچر"، رهبر سابق حزب محافظه‌کار انگلیس بود که در سال ۱۹۷۵ به رهبری این حزب برگزیده و چند سال بعد در ۱۹۷۹ با شعار بهبود اوضاع اقتصادی از سوی محافظه‌کاران نامزد شد و به نخست وزیری بریتانیا رسید و تا سال ۱۹۹۰ در هر دو سمت باقی ماند. "تاچر" تنها زنی در انگلیس بود که دارای این دو پست به صورت هم‌زمان بوده است. الگوی رفتار سیاسی وی به "تاچریسم" معروف است. وی به دلیل قاطعیت خود به بانوی آهنین مشهور بوده است.

مجسمه مجسمه سازی مارگارت تاچر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین