کد خبر: 31584 A

نقاشی بنکسی در پاریس دزدیده شد

نقاشی بنکسی در پاریس دزدیده شد

دزدها نقاشی بنکسی را از روی در خروج اضطراری یک تالار مشهور موسیقی در پاریس دزدیدند.

ایران آرت: شهرت بنکسی هنرمند مرموز انگلیسی به حدی رسیده است که دیگر هر جا اثری از در خیابانی دیده شود، از دست سارقان در امان نخواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین، یکی از معدود آثار هنری بنکسی هنرمند مرموز و نامدار بریتانیایی در پاریس دزدیده شد. بنکسی این نقاشی را روی در خروج اضطراری سالن کنسرت موسیقی باتاکلان به یاد قربانیان حادثه تروریستی سال ۲۰۱۵ در این محل نقاشی کرده بود.

در ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ در یک حمله تروریسی به کنسرت موسیقی راک در این محل ۹۰ نفر کشته شدند.

تالار موسیقی باتاکلان در واکنش به این رویداد بیانیه‌ای منتشر کرد و از خشم عمیق نسبت به این رویداد نوشت: "نقاشی بنکسی نمادی برای یادآوری این رویداد و متعلق به همه بود از مردم محلی و اهالی پاریس گرفته تا مردم سراسر جهان."

این دزدی شب جمعه ۵ بهمن روی داد و در آن گروهی با چهره‌های پوشیده قسمتی از در را که نقاشی روی آن کشیده بود، با ابزار مخصوص بردیدند و با خود بردند.

آثار هنری بنکسی در دنیای هنر ارزش مادی و مشتریان بسیار دارد. اخیراً یکی از نقاشی‌های او که روی دیوار گاراژی خصوصی کشیده شده بود بیش از ۱۰۰ هزار پوند در یک حراجی فروخته شد.

اکتبر گذشته نیز یکی از نقاشی‌های معروف او در حراجی بیش از یک میلیون پوند فروخته شد. البته در رویدادی حیرت‌انگیز و خبرساز در دستگاهی که در قاب نقاشی تعبیه شده بود، فرو رفت و پاره پاره شد.

 

نقاشی بنکسی اثر هنری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین