کد خبر: 31233 A

جدیدترین اثر هنری بنکسی فروخته شد

جدیدترین اثر هنری بنکسی فروخته شد

نقاشی دیواری "تبریک کریسمس" جدیدترین اثر بنکسی توسط یک گالری‌دار بریتانیایی خریداری شد.

ایران آرت: آخرین اثر بنکسی، هنرمند ناشناس بریتانیایی، که یک ماه پیش روی دیوار یک گاراژ در شهر پورت تالبوت در جنوب ولز کشیده شده بود، بدون اینکه به حراج گذاشته شود بیش از صد هزار پوند فروخته شد.

این اثر را که پیش از کریسمس کشیده شده و بنکسی در صفحه اینستاگرامش آن را "تبریک کریسمس" نامیده بود، جان براندلر، یک گالری‌دار اهل استان اسکس خریده است.

به گزارش ایران آرت به نقل از بی‌بی‌سی، این نقاشی روی دو بخش از دیوار یک گاراژ کشیده شده است. بخشی از این نقاشی کودکی را به تصویر کشیده که ظاهرا در حال لذت بردن از بارش برف است اما با دیدن بخش دیگر دیوار معلوم می‌شود که این در واقع برف نیست بلکه ذره‌های خاکستر یک زباله‌دان است که آتش گرفته است.

تخمین زده می‌شود که طی یک ماه گذشته، حدود بیست هزار نفر از این اثر هنری دیدن کرده‌اند.

آقای براندلر در گالری خود که در استان اسکس قرار دارد چند اثر دیگر از بنکسی را به نمایش گذاشته اما گفته است که این دیوارنگاره "حداقل دو تا سه سال دیگر در همین شهر می‌ماند."

_105234389__105231894_mediaitem105231893

به گفته آقای براندلر، این اثر به پورت تالبت تعلق دارد و می‌تواند به عنوان یکی از جاذبه های شهری، گردشگران بیشتری را به این شهر بیاورد.

او می‌گوید که بیش از صد هزار پوند بابت این اثر پرداخته است.

این نقاشی دیواری چند بار هدف حمله قرار گرفته بود و نگهبانانی برای محافظت از این نقاشی دیواری گماشته شده بودند.

_104923307_mediaitem104923306

این اثر، روی دیوار گاراژ لین لوئیس، آهنگر ۵۵ ساله کشیده شده است. آقای براندلر از اینکه او قیمت خیلی بالایی برای این اثر تعیین نکرده قدردانی کرد.

آقای لوئیس می‌گوید ظاهر شدن این نقاشی روی گاراژ خانه‌اش "زندگی او را دگرگون کرده است" و او از گالری‌دارها و مجموعه‌داران و دلالان هنری پیشنهاهای بسیاری دریافت کرده است. او فکر می‌کند چون مردم شهر عاشق این اثر شده‌اند، حیف است که این نقاشی از این منطقه برود.

_104923309_mediaitem104923308

بنکسی نقاشی دیواری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین