کد خبر: 30217 A

زنان اسرارآمیز در نقاشی‌های رُزا لوی / عکس‌ها

زنان اسرارآمیز در نقاشی‌های رُزا لوی / عکس‌ها

زن یکی از سوژه‌های محوری غالب در آثار نقاش آلمانی سبک رئالیست اجتماعی است.

ایران آرت: ۱۹ تابلوی نقاشی اثر "رُزا لوی" در گالری شهر کُلن آلمان که شامل آثار ۵ سال گذشته هنرمند است به نمایش گذاشته شده است. زن سوژه اصلی و محتوایی این نمایشگاه است.

به گزارش فارس، "رُزا لوی" نقاش آلمانی سبک رئالیست اجتماعی است. زن یکی از سوژه‌های محوری غالب آثار اوست؛ زنی که در تابلوهای لوی اسرارآمیز به‌نظر می‌رسد؛ لیکن در لایه‌های درونی آثار لوی چیزی ورای مسائل و معضلات همیشگی و نیز امروزی زنان نیست. در ادامه گزارش لس‌آنجلس تایمز در مورد نمایشگاه این هنرمند و توضیحاتی پیرامون ۱۹ تابلوی ارائه شده در این گالری منتشر شده که می‌خوانید:

پروپگاندا (تبلیغات) و هنر اغلب متضاد همدیگرند: اولی در خدمت قدرت‌ها و دومی به افراد الهام‌بخش که مبین وجود چیزی خاص هستند، بیان انحصاری انسان برخلاف هرچیز دیگری در جهان را تشکیل می‌دهند. نقاشی‌های خانم لوی این دو دیدگاه را احمقانه نشان می‌دهد و اینکه هنر و تبلیغات از آنچه که معمولا فرض می‌شوند بیشتر در اشتراک و تعامل هستند.

13971003000868_Test_NewPhotoFree

لوی متولد سال ۱۹۵۸ در شهری کوچک در آلمان شرقی آن دوران، نقاش سبک رئالیست اجتماعی است. شهروند هنرمندی که آثار موجود او نشان‌گر مردمی‌ است که از کار هرروزه صنعتی و کشاورزی لذت می‌برند و برای هدفی بزرگ‌تر سخت تلاش می‌کنند.

اما هنرمند بودن لوی همه‌چیز را برایش سوال‌برانگیز کرده حتی تحصیلاتش. او به هنر در اروپای غربی و ایالات متحده توجه دارد. زمانی که دیوار برلین در سال ۱۹۸۹ فرو ریخت، گفتگوی بین شرق و غرب به دنده آخر تغییر وضعیت داد و به بالاترین سطح خود رسید.

13971003000864_Test_NewPhotoFree

نقاشی‌های لوی به سرعت به ترکیبی از هر دو سبک هنر شرق و غرب تبدیل شد. "خیلی دور خیلی نزدیک" دومین نمایشگاه انفرادی لوی در لس‌آنجلس بود که شامل تصاویری درست همانند تصاویر کتاب داستان کودکان، تصاویری بر روی دیوار یک موزه و یا بر روی جلد یک مجله با تصویری از زنی تیز چشم، است. تغییر شکل با بهره از نقاشی با دو دست توسط لوی مهارت و ظرفیتی برای فهم بهتر واقعیت به عنوان ترکیبی چند لایه از حقایق و احساسات، شور و عواطف، چشم‌انداز و بینش و نَفْسِ خود و دیگران محسوب می‌شود.

3

گذشته و حال در  نقاشی‌های زیرکانه رُزا لوی درهم می‌آمیزند. به نظر می‌رسد هر یک از روحیه‌ای خاص نشات می‌گیرند. هرکدام از این آثار می‌تواند یک سلف‌پُرتره (تصویر نقاش از خودش) باشد. 

لیکن برخلاف تمام آثار پرتره، در سبک لوی، حتی چهره‌های ناشناس نیز هرگز ایزوله و جدا شده نیستند و رنگ‌آمیزی شده و مستقل، انگار آنها در جهان تنها هستند و به شکلی منحصر به فرد سرها و شانه‌هایشان بالاتر از دیگران است.

4

برعکس، آنها در زمین و نزدیک و قابل دسترسی هستند. در همه موارد نشان داده شده که این زن‌ها با زنی دیگر و یا اغلب با دو، سه یا چند زن در ارتباط هستند.

چهره‌های زنان نقاشی‌های لوی گاه شبیه خواهر هستند. شاید دوقلو. یا شاید همان زن در دوره‌ای متفاوت از زندگی‌اش. یا همان زن در همان لحظه هنگامی که او دو ذهنیت از چیزی‌ را همزمان خلق می‌کند.

روابط بین مادران و دختران در ذهن متبادر می‌‌شود. همچنین روابط بین بهترین دوستان، خودهای گذشته، خودهای آینده، بهترین خودها، بدترین خودها و تمام خودهای بین این‌ها.

در نمایشگاه "خیلی دور خیلی نزدیک" واقعیت قابل مشاهده جهان در امتداد و هم‌راستا یا مافوق واقعیت حافظه وجود دارد، واقعیت خیال‌پردازی و واقعیت فانتزی. امیدها و رویاها، غم‌ها و تاسف‌ها را کنار می‌زنند و قلمرویی تلخ و شیرین از یک پیچیدگی عظیم و استغنا خلق می‌کنند.

نقاشی نمایشگاه رزا لوی گالری کلن آلمان رئالیست اجتماعی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین