کد خبر: 29838 A

رد گل‌های بهشت در گالری ویستا / روایت ستاره حسینی از برش بوم‌های آثارش

رد گل‌های بهشت در گالری ویستا / روایت ستاره حسینی از برش بوم‌های آثارش

نمایشگاه آثار نقاشی و چیدمان ستاره حسینی با موضوع از دست دادن، در گالری ویستا برپاست.

ایران آرت: نمایشگاه آثار نقاشی و چیدمان ستاره حسینی با عنوان «رد گل‌ها» در گالری ویستا برپاست. این هنرمند درباره آثارش توضیح داد: سعی کردم با ایجاد برش روی بوم به ترکیب تازه‌ای برسم. درواقع عناصر روی بوم را بریدم و به این طریق به تعامل میان نقاشی و حجم روی بوم رسیدم و قصدم از بریدن عناصر بر روی بوم این بود که به نوعی احساس از دست رفتگی را تداعی کنم. تکنیک به کار گرفته شده در بوم‌هایم، اکریلیک و رنگ و روغن و برش روی بوم است و البته من در این نمایشگاه علاوه بر نقاشی، از رسانه‌های مختلف دیگری نیز استفاده کردم و در حقیقت می‌خواستم یک پدیده را با رسانه‌های مختلف و جابجا شدن بین آنها نشان دهم که هرکدام از این رسانه‌ها قابلیت‌های مخصوص به خود را دارند و جنبه‌های متفاوتی از موضوع را بیان می‌کنند.

وی افزود: من در این مجموعه، با به تصویر کشیدن گل‌ها، بهشتی شکل گرفته از گیاهان و باغ‌ها را که به مرور در حال از دست رفتن هستند، نشان دادم و با برش‌های روی بوم سعی در انتقال مفهوم خودم داشتم. در بقیه آثار نیز گاه با استفاده از متریال به کار گرفته شده و گاه با استفاده از مفهوم واقعی از دست رفتگی در دنیای امروز ، موضوع خود را بیان کردم. مثلا در بعضی از طراحی‌ها، گیاهانی را نشان دادم که در حال انقراض بوده و ما هر روز شاهد از دست رفتن آنها هستیم.

او درباره آثار چیدمان خود نیز گفت: در این کارها از ترکیب قلاب‌بافی که به نظرم نگاه و متریالی زنانه است و عکس استفاده کردم. این عکس‌ها را در رابطه با چیدمان کارهایم عکاسی کرده و به کار گرفتم. در این چیدمان می‌خواستم تمنای دوباره‌سازی بهشت را بازتاب دهم. بهشتی که در ذهن انسان است و او همواره خواهان ساختن دوباره آن است و در این اثر گویی گل‌ها به وسیله دست‌ها دوباره ساخته می‌شوند. در چیدمان این اثر در طول نمایشگاه تغییراتی صورت گرفت و در ارتباط با مفهوم از دست رفتگی و دوباره از نو ساخته شدن که من با حضور در روزهای نمایشگاه این تغییرات را در اثر به وجود آوردم و بنابراین شکل ظاهری این چیدمان در روزهای مختلف نمایشگاه، متفاوت بود. در ویدئوی نمایشگاه هم مفهوم بودن و نبودن به صورت مواج بودن و حالت سراب‌گونه تصویر نمایان است.

این هنرمند توضیح داد: حدود ۲۰ اثر را در نمایشگاه ارائه دادم و در روزهای برپایی نمایشگاه مخاطبان متفاوتی به تماشای آثار آمدند و نقدهای متنوع و خوبی بر کارها شد.

ستاره حسینی گفت: قصد دارم روش برش روی بوم را ادامه بدهم. این کار قبلا توسط هنرمندانی با روش‌ها و نگاه‌های دیگری انجام شده است ولی در کشور ما تجربه‌ای تازه‌ است.

وی ادامه داد: در انتخاب عنوان نمایشگاه هم به دنبال این بودم که گل‌ها و ظرافت آنها برای تغییر شکل را به مخاطب منتقل کنم. مساله بودن و نبودن در مفهوم این نمایشگاه پررنگ است. انگار گل‌ها وجود دارند اما نیستند و فقط ردِ گل‌ها بر روی آثار هست.

ستاره حسینی درباره رنگ‌های ملایم در آثارش توضیح داد: لطافت گل‌ها و بهشتی را که در ذهن داریم در این رنگ‌ها پیدا کردم. کار هنرمند این است که حس خودش را در رنگ‌ها پیدا کند. ضمن اینکه می‌خواستم کارها مینیمالیستی باشند و به همین دلیل رنگ نباید بر آنها غلبه می‌کرد. قصدم این بود که با خود مفاهیم و عناصر حرفم را بزنم و در عین حال می‌خواستم برش‌های کار بهتر دیده شوند، بنابراین نیازی به استفاده از رنگ‌های غنی ندیدم.

گالری ویستا ستاره حسینی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین