کد خبر: 29080 A

وضعیت اضطراری در گالری الهه

وضعیت اضطراری در گالری الهه

سولماز حشمتی درباره تازه‌ترین نمایشگاه نقاشی خود گفت که آثار این نمایشگاه در شهربازی می‌گذرد و بازتاب ترس‌های قدیمی او از این مکان است.

ایران آرت: نمایشگاه آثار نقاشی سولماز حشمتی، جمعه نهم آذرماه در گالری الهه گشایش می‌یابد. این هنرمند درباره آثارش به ایران آرت توضیح داد: نمایشگاه پیش رو با عنوان «وضعیت اضطراری» ادامه مجموعه قبلی‌ام یعنی "بام" است. در این مجموعه شهربازی را موضوع آثار قرار دادم.

او درباره علت انتخاب این موضوع برای نمایشگاه‌های اخیرش گفت: شهربازی به عنوان مکانی که با جنب و جوش و شادی مردم تعریف شده برای من همواره ترس به همراه داشته است. ترس از سکون و سکوت، ترس از لحظه‌ای خاموشی و ناپدید شدن آن همه حرکت و زندگی که در آن جریان دارد.

وی ادامه داد: در این کارها سعی کردم با این حیاتِ به یک‌باره رها شده روبرو شوم. حیاتی که بودنش احساس شود بدون اینکه وجود داشته باشد. شهربازی بدون این زندگی تبدیل به سرزمینی از عناصر دست‌ساز آدمیانی شده که قرار بود بساط شادی‌شان را در آن بگسترانند. اما حالا به شکل غمباری خالی و  کج و معوج و رو به زوالند.

حشمتی درباره روش خلق خود گفت: در روند شکل‌گیری کارها لایه‌های بسیار نازک کاغذ بر روی هم چسبانده شده‌اند و این بافت‌های بوجود آمده پیش از آنکه عنصری را تعریف کنند تاریکی و روشنی را به نمایش می‌گذارند که راهنمای رسیدنم به اشکال و فرم‌ها هستند.

در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه می‌خوانیم: «آثار پیش رو، کوششی‌ست برای به تصویر کشیدن این مغاک، شهربازی، که در حضور این غیاب،  به واحه‌ای بی‌نام و نشان بدل شده، قبرستانی فراموش‌شده از ماشین‌های غول‌آسا و بدون مصرف که دیگر صدایی از آن‌ها به گوش نمی‌رسد، جز زوزه هولناک بادی سرد و  جز قیژقیژ آهن‌پاره‌های کژوکوژ که انگار از درد مفاصل رنج می‌برند و اندوهناک وغمزده، در سکوت و سکونی ملال‌انگیز، پایان را به انتظار نشسته‌اند.»

نمایشگاه نقاشی «وضعیت اضطراری» از نهم تا نوزدهم آذر ماه در گالری الهه به نشانی تهران ، خیابان افریقا ، انتهای خیابان گلفام، خیابان نازنین، بن بست امینی، پلاک 3 برپاست. گالری الهه چهارشنبه‌ها تعطیل است.

 

 

گالری الهه سولماز حشمتی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین