کد خبر: 28897 A

کشف پرتره چارلز دیکنز پس از ۱۵۰ سال / عکس

کشف پرتره چارلز دیکنز پس از ۱۵۰ سال / عکس

پرتره‌ای متفاوت از چارلز دیکنز در موزه این نویسنده برجسته انگلیسی به نمایش گذاشته می‌شود.

ایران آرت: تابلوی پرتره‌ای از جوانی "چارلز دیکنز" نویسنده نامدار بریتانیایی که به مدت ۱۵۰ سال ناپدید شده بود، در بازاری در آفریقای جنوبی یافته شد. این تابلو همین هفته در لندن به نمایش گذاشته می‌شود.

تابلوی آبرنگ و گواش پرتره خلق شده توسط "مارگارت گیلیز" که در سال ۱۸۴۳ چهره جوانی "چارلز دیکنز" زمانی که داستان "سرود کریسمس" را می‌نوشته به تصویر کشیده است. کارشناسان حداقل قیمت این اثر را ۲۲۰ هزار پوند معادل ۲۸۰ هزار دلار برآورد کرده‌اند.

به گزارش فارس، این نقاشی عصر ویکتوریایی بریتانیا،دیکنز بدون ریش با موهایی بلند که تا روی شانه‌اش آمده‌اند را به تصویر کشیده است. این نقاشی با تصاویر و عکس‌هایی که از میانسالی و دوران پیری و شمایل او در آن سن و سال وجود دارد کاملا متفاوت است.

00

این تابلو در سال ۱۸۴۴ در آکادمی رویال هنر لندن به نمایش درمی‌آید و مدتی کوتاه پس از آن ناپدید می‌شود. در نامه‌ای که گیلیز خالق آن در دهه ۱۸۶۰ نوشته، عنوان کرده که نمی‌داند چه برسر تابلو آمده و چطور ناپدید شده است.

این پرتره با ارتفاع ۵.۵ اینچی (۱۴ سانتی‌متری) به شکل بیضی است که سال گذشته در "کوازولو-ناتال" آفریقای جنوبی در یک بازار فروش آثار هنری توسط فردی ناشناس خریداری شد و سپس توسط کارشناسان شناسایی و رسما اعلام شد که این اثر پس از ۱۵۰ سال پیدا شده است.

در حال حاضر کمپانی معاملات هنری "فیلیپ مولد" مالک تابلو هستند که همین هفته قرار است در موزه "چارلز دیکنز" به نمایش گذاشته شود.

اینکه این تابلو چطور سر از آفریقای جنوبی درآورده هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست لیکن یک ایده در این مورد وجود دارد که احتمالا این پرتره توسط دوستان خانوادگی دیکنز و یا خانواده گیلیز به این کشور برده شده است.

موزه چارلز دیکنز در خانه سابق این نویسنده قرار دارد و در حال حاضر پول کافی برای خریدن و مالکیت این تابلو را ندارد و در تلاش برای جمع کردن پول جهت خریداری این اثر به مبلغ ۱۸۰ هزار پوند است.

پرتره چارلز دیکنز تابلوی نقاشی مارگارت گیلیز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین