کد خبر: 27999 A

«دست‌افشان خیال» با مجسمه‌های چوبی

«دست‌افشان خیال» با مجسمه‌های چوبی

مسعود سلیمانپور هنرمند مجسمه‌ساز گفت: در نمایشگاه «دست‌افشان خیال» ۳۰ مجسمه چوبی به نمایش در می‌آید.

ایران آرت: مسعود سلیمانپور هنرمند مجسمه‌ساز در گفت‌وگو با فارس از افتتاح جدیدترین نمایشگاه آثارش در جمعه آتی خبر داد و افزود: در نمایشگاه «دست‌افشان خیال» ۳۰ مجسمه چوبی به سبک «پرسپچوال» به نمایش در می‌آید.

وی درباره این شیوه هنری توضیح داد: تکنیک ارگانیک یا پرسپچوال یک تقابل خاص را بین مشاهده و تأثیر ایده روی آن ایجاد می‌کند. نگاه‌های تازه‌ای که در اثر کشف شهود و بی واسطه صورت می‌گیرد، رموز پنهانی را آشکارا می‌کند که انسان سال‌هاست در میان خط و خطوط و فرم‌های هندسی به دنبال آن گمگشته‌هاست.

این هنرمند اضافه کرد: در «دست‌افشان خیال» به بُعد انسان‌گرایانه و عشق به طبیعت توجه داشته‌ام.

به گفته سلیمانپور، هر چقدر در وادی مدرنیته سیر کنیم و به خلق آثار انتزاعی بپردازیم، باز هم حرف آخر را طبیعت می‌زند، چون گویاتر از مدرنیزم است. طبیعت الهام‌هایی دارد که آدمی را راحت‌‌تر به اصل مطلب رهنمون می‌‌کند.

این هنرمند ۴۰ ساله افزود: آماده‌سازی آثار این نمایشگاه، حدود ۳ سال زمان برده است و چوب‌های مختلفی از اقلیم‌های مختلف کشورمان ـ از جنوب تا شمال ـ مورد استفاده قرار گرفته است.

سلیمانپور درباره ابعاد مجسمه‌ها گفت: این آثار معمولاً از ۴۰ تا ۱۰۰ سانتی‌متر اندازه دارند و وزن بزرگترین آن‌ها حدود یکصد کیلوگرم است.

وی افزود: قیمت آثار نیز از یک تا ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. البته در قیمت‌گذاری، شرایط فعلی اقتصاد لحاظ شده و کارها پایین‌تر از حد معمول قیمت‌گذاری شده‌اند.

این هنرمند درباره پیشینه هنری خود گفت: حدود ۲۰ سال است که کار تئاتر می‌کنم و سابقه‌ام در مجسمه‌سازی به یک دهه می‌رسد. البته از کودکی با تراشیدن چوب مأنوس بودم اما ۵ سال است که به صورت مستمر و حرفه‌‌ای وارد این مقوله شده‌ام و از آقای کاظم قره‌خانیان که همیشه استاد و راهنمای من در زندگی بودند، تشکر می‌کنم.

سلیمانپور خاطرنشان کرد: نمایشگاه «دست‌افشان خیال» تا ۱۶ آبان از ساعت ۱۰ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان و هنردوستان است. گالری آبان در خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، خیابان هجدهم، پلاک ۲۶ قرار دارد.

 

مسعود سلیمان پور گالری آبان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین