کد خبر: 27747 A

لیلی گلستان: خرید اثر هنری یک نوع پس‌انداز است

لیلی گلستان: خرید اثر هنری یک نوع پس‌انداز است

مدیر گالری گلستان گفت: اگر مردم به عنوان یک تجارت به خرید آثار هنری بپردازند حتما سود می‌کنند.

ایران آرت: لیلی گلستان با بیان این‌که در ایران به دلیل ناشناخته بودن هنرهای تجسمی نزد عامه مردم هنوز راه درازی در رابطه با اقتصاد هنر در پیش داریم و در این مورد باید فرهنگ‌سازی شود، افزود: هنوز مردم نمی‌دانند و عادت ندارند که می توانند هنر تجسمی را خریداری کرده و در خانه‌ی خود داشته باشند.

وی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر این‌که این فرهنگ سازی فعلا نه از جانب دولت بلکه از جانب گالری داران انجام می‌شود، افزود: بنده در گالری گلستان از روز شروع به کار اعلام کردم که امکانات و تسهیلاتی (مثل چک مدت دار یا خرید قسطی) را برای خرید آثار هنری قائل می‌شوم و همین موضوع باعث شد که مردم کم کم راغب به خرید شوند.

این گالری‌دار با اشاره به اینکه چند سالی است که تهرانی‌ها متوجه شده‌اند که اثر هنری و خرید آن یک نوع پس‌انداز است و می‌توانند اثر خریداری شده را مدتی بعد بیشتر بفروشند، گفت: وجود حراجی‌ها هم باعث شده که مردم بیشتر متوجه هنرهای تجسمی بشوند، اما این موضوع صرفا به تهران مربوط می‌شود و شهرهای دیگر بسیار دور از این قضایا هستند.

وی بیان کرد: در اکسپوی قبلی خواهش کرده بودم که نام روسای کارخانه‌ها را فهرست کرده و برای تمامی‌شان کارت دعوت ارسال کنند که این اتفاق نیفتاد و از کسی دعوت نشد؛ از این رو اکسپویی که زحمات بسیاری جهت برپایی آن کشیده بودند و این همه کار باکیفیت در آن وجود داشت، با فروش کمی روبه‌رو شد که امید است در سال‌جاری برای فروش برنامه‌ریزی جدی شود.

وی با تاکید بر این‌که موفقیت یک نمایشگاه هم به کیفیت آثار است و هم به فروش خوب آن، تشریح کرد: برپایی اکسپو در هر کجای ایران که باشد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ اکسپو می‌تواند مردم را با هنر مدرن آشنا کند و در نتیجه چشم مردم آرام آرام باهنر آشنا می‌شود. در این رابطه اگر درست فرهنگ سازی شود و تبلیغات درستی شود همان مردم به خرید هم راغب خواهند شد.

گلستان با بیان این‌که مردم باید بدانند که خرید اثر هنری یک نوع پس‌انداز بوده و سود زود بازدهی خواهد داشت، تشریح کرد: اگر مردم به عنوان یک تجارت به خرید آثار هنری بپردازند، حتما سود می‌کنند و اگر برای دل خودشان و لذت بردن از آن خرید می‌کنند، بهترین لذت را از دیدار اثر هنری خواهند برد.

لیلی گلستان گالری گلستان اثر هنری خرید اثر هنری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین