کد خبر: 2754 A

در این رویداد هیچ محدودیتی برای هنرمندان ایجاد نمی شود

در این رویداد هیچ محدودیتی برای هنرمندان ایجاد نمی شود

اربابون می گوید دیده شدن عنصر مهم در دومین بهارستان است... امسال سعی بر این شده بود که آثار از یک محور و خیابان محدود خارج شوند و به کلیت تهران تعمیم داده شوند لذا کمی در بطن رویکرد تغییراتی داشتیم.

ایران آرت : عضو شورای هنری دومین سالانه «بهارستان»  گفت: در این دوره از «بهارستان» ما سعی کردیم که هیچ محدودیتی برای هنرمندان ایجاد نکنیم و تنها موضوعی که در فراخوان نیز روی آن تاکید شد بحث تم بهاری بود که باید سعی می‌شد در آثار مد نظر قرار می‌گرفت.

به گزارش روابط عمومی و ‌اموربین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، میثم اربابون، عضو شورای هنری دومین سالانه هنرهای شهری تهران «بهارستان» دیده شدن را از جمله عناصر مهم در این دوره از «بهارستان»  خواند و در این باره گفت: با توجه به اینکه امسال سعی بر این شده بود که آثار از یک محور و خیابان محدود خارج شوند و به کلیت تهران تعمیم داده شوند لذا کمی در بطن رویکرد تغییراتی داشتیم.

وی افزود: همانطور که می‌دانید رویکرد اصلی «بهارستان»  این است که آثار هنری بتواند با فضای شهر و اجتماع تعامل پیدا کند لذا در این راستا تغییرات کوچکی داشتیم و سعی کردیم که فضای بیشتری را در اختیار هنرمندان قرار دهیم تا آثار بیشتر دیده شوند در این راستا نیز کارهایی که دید و خوانش بهتری برای رهگذران سواره و پیاده داشتند انتخاب شد.

عضو شورای هنری دومین سالانه هنرهای شهری تهران «بهارستان» تصریح کرد: در این دوره از «بهارستان»  ما سعی کردیم که هیچ محدودیتی برای هنرمندان ایجاد نکنیم و تنها موضوعی که در فراخوان نیز روی آن تاکید شد بحث تم بهاری بود که باید سعی می شد در کارها مد نظر قرار می گرفت و مضامین مختلفی از نوروز گرفته تا شادی را در بر می گرفت لذا آثاری با این مضامین در اولویت انتخاب قرار گرفتند.

اربابون درباره حضور آثار جدی تر در این دوره از «بهارستان» گفت: با توجه به اینکه «بهارستان»  یک فستیوال کوتاه مدت است که نظیر آن در بسیاری از کشورهای دنیا نیز وجود دارد، اساسا آثار میرا برای این کار انتخاب می شوند که خود نوعی از شاخه های هنری است و عیب و ایراد محسوب نمی شود.

وی افزود: البته طی سال های مختلف که سازمان زیباسازی به فعالیت مشغول است کارهای ماندگار بسیاری در سطح شهر اجرا شده است که اکنون تمرکز بر روی آنها نیست البت ممکن است برخی از آثار به لحاظ اجرایی و طراحی ماندگار هم باشد اما عمده آثار نوعی میرا هستند تا صرفا بتوانند در یک مقطع زمانی رنگ و لعاب هیجانی به شهر تزریق کنند.

عضو شورای هنری دومین سالانه هنرهای شهری تهران «بهارستان» ادامه داد: با توجه به اینکه تهران دارای فضاهای متفاوتی است و برای هر گوشه آن می توان یک اثر متفاوت طراحی کرد، ما تمام سعی خود را کردیم که بتوانیم در یک بازه زمانی کوتاه شهر را پوشش دهیم لذا تعداد آثار انتخابی نسبت به دوره های قبل بسیار بالاست که در نوع خودش و برای کشور ما رقم قابل توجهی است.

اربابون تاکید بر فرهنگ تهران و موارد دورنی را از جمله ویژگی های این دوره خواند و گفت: ما در این دوره سعی کردیم که برای انتخاب فضاهای نمایش بحث های مختلفی نظیر فرهنگ ترافیکی و موارد فرهنگی تهران را نیز مد نظر قرار دهیم.

وی در خصوص بحث کپی بودن آثار اظهار کرد: بحث کپی دامنه بسیار وسیع و گسترده ای دارد که به راحتی نمی توان آن را بیان کرد اما قطعا استفاده از تجربیات هنرمندان نقاط دیگر دنیا کپی نیست به عنوان مثال کار با متریال بافتنی یا نور کپی کاری نیست بلکه یک نوع برخورد با متریال است.

لازم به یادآوری است، دومین رویداد هنری «بهارستان» به همت سازمان زیباسازی شهر تهران، همزمان با نوروز سال ۱۳۹۶ در بخش‌های نقاشی دیواری، مجسمه، هنرهای محیطی و تخم‌مرغ‌های نوروزی در سطح شهر تهران برگزار می‌شود و تا اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

 

سازمان زیباسازی شهر تهران دومین بهارستان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین