کد خبر: 27214 A

رونمایی از بلندترین نقاشی دیواری نیم‌کره‌ جنوبی زمین در ملبورن / عکس

رونمایی از بلندترین نقاشی دیواری نیم‌کره‌ جنوبی زمین در ملبورن / عکس

هنرمندی با نام مت ادنیت بزرگترین نقاشی دیواری نیم‌کره جنوبی زمین را خلق کرده است.

ایران آرت: مهدی فروتن: چهره چهار شهروند استرالیایی روی یکی از بلندترین ساختمان‌های مسکونی شهر ملبورن نقاشی شد تا یکی از شگفت‌انگیزترین نقاشی‌های دیواری در نیمکره‌جنوبی زمین شکل بگیرد.

به گزارش ایران‌آرت، هر چند یولیوس آنتارس تایم فعلا در طبقه 20 یک ساختمان مسکونی عمومی زندگی می‌کند اما تمام ساکنان مجتمع و دیگر شهروندان ملبورنی می‌توانند چهره او را روی نمای این ساختمان ببینند. او یکی از چهار چهره‌ای است که روی ساختمانی در حاشیه کالینگ‌وود در محدوده شمالی ملبورن خودنمایی می‌کنند.

یولیوس که اهل پاپوای غربی است و در چهار ماه اخیر ساکن مجتمع مسکونی کالینگ‌وود شده می‌گوید: «برای ما چهار نفر، این صرفا یک تصویر یا اثر هنری نیست. این چهار چهره یعنی همه می‌توانند فکر کنند ما به ملبورن آمده‌ایم و کنار هم زندگی می‌کنیم. اینجا یک جامعه است.» آنها که چهره‌شان بر ساختمان نقش بسته، نماینده جامعه‌ای هستند که شاید بتوان بزرگ‌ترین ویژکی آن را گوناگونی فرهنگی دانست.

برج‌های مسکونی مجتمع کالینگ‌وود سال 1960 در قالب برنامه نوسازی شهری ساخته شدند و امروز حدود 2500 نفر در آنها زندگی می‌کنند. دولت استرالیا در تدارک اجرای یک برنامه تازه نوسازی شهری است و آنچه روی نمای ساختمان افتاده، از رویکرد و نگرش متفاوت دولت در اجرای این برنامه خبر می‌دهد. آردن واتسن-کراپلی شش ساله، نی‌نا نگوین پنج ساله و بدریه عبدو، مادربزرگی از اتیوپی دیگر چهره‌های روی ساختمان هستند.

22

مت ادنیت هنرمندی است که از کودکی در همین حوالی زندگی کرده و برای خلق چهار چهره روی بزرگ‌ترین بوم زندگی‌اش حدود یک ماه زمان نیاز داشته است. او با اشاره به لزوم رنگ شدن ساختمان‌ها می‌گوید: «در چند دهه گذشته که من اینجا زندگی کرده‌ام، انگار همیشه روی این بناها لکه ننگ بوده است. دادن یک نگاه مثبت به این ساختمان‌ها و کشیدن یک اثر هنری نفسی تازه در کالبد مجتمعی دمید که یک بلوک تیره و دلمرده بود.»

آردن که حالا دیگر در مدرسه به چهره‌ای محبوب و مشهور تبدیل شده، می‌گوید: «وقتی فهمیدم می‌خواهند چهره من را روی ساختمان نقاشی کنند، به مادرم گفتم قرار است تا همیشه شش ساله بمانم.» لیز واتسن، مادر آردن هم اضافه می‌کند: «می‌دانم هدف از کشیدن نقاشی روی ساختمان تلاش برای رفع یک برچسب بوده و به نظرم ماموریت موفق‌تر از پیش‌بینی‌ها به سرانجام رسید. مردم اینجا قوی‌تر شده‌اند و کمی بیش از گذشته احساس غرور می‌کنند.»

نقاشی نقاشی دیواری مت ادنیت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین