کد خبر: 2609 A

بهارستان ارجینال تر در راه است

بهارستان ارجینال تر در راه است

محمد سالاریان ویژگی های دومین بهارستان را تشریح کرد.

ایران آرت : هنرمند مجسمه‌ساز و عضو شورای هنری دومین سالانه «بهارستان» گفت: برخلاف دوره نخست ما امسال آثار اورجینال‌تر که بیشتر به فضای شخصی و درونی هنرمندان مربوط بود را در این رویداد شاهد هستیم.

به گزارش روابط عمومی و ‌امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، محمد سالاریان عضو شورای هنری دومین سالانه هنرهای شهری تهران «بهارستان»، دیده شدن را از جمله مسائل مهم در ارزیابی آثار این دوره دانست و گفت: با توجه به اینکه سال قبل نخستین تجربه «بهارستان» را داشتیم، لذا نیاز بود که امسال از تجربه‌های نخستین دوره بهره‌مند شویم و با آسیب‌شناسی دوره قبل روند بهتری را دنبال کنیم. به همین خاطر سعی کردیم که در دوره دوم سالانه «بهارستان» سیاست‌های تازه‌تری را با توجه به درخواست‌هایی که وجود داشت، ارائه دهیم؛ اما یکی از مهمترین عناصر برای نمایش آثار این دوره مساله دیده‌شوندگی بود که در مرکز توجه شورای سیاست‌گذاری و داوران قرار گرفت.

وی افزود: یکی از نکات متفاوت در دومین دوره سالانه «بهارستان» افزایش گسترده فیزیکی نمایش آثار است که از محدوده کوچکی از تهران به بخش عمده‌ای از شهر تعمیم یافته است.

عضو شورای هنری دومین سالانه هنرهای شهری تهران «بهارستان» تصریح کرد: همانطور که اشاره کردم، دیده‌شوندگی یکی ازمسائل مهمی است که در این دوره مدنظر قرار گرفت. در واقع دیده شدن و تاثیری که یک اثر می‌تواند بر فضا شهری بگذارد از جمله عوامل مهم در هنرهای شهری است؛ لذا نحوه استفاده هنرمندان ازعوامل بصری در جهت تاثیرگذاری بیشتر طی این دوره مد نظر قرار گرفت.

سالاریان ادامه داد: در این دوره ما سعی کردیم که آثار را کمی حرفه‌ای‌تر و بادوام‌تر از دوره نخست «بهارستان» انتخاب کنیم زیرا سال قبل برخی از آثار متاسفانه طی چند روز از بین رفتند، لذا امسال بر این مساله نیز توجه داشتیم.

وی میزان آثار اصیل و اورجینال این دوره را بیشتر خواند و بیان کرد: برخلاف دوره نخست ما امسال آثار اورجینال‌تر که بیشتر به فضای شخصی و درونی هنرمندان مربوط بود، داشتیم زیرا هنرمندان یک سال زمان برای اندیشیدن به این سالانه داشتند لذا سطح کیفی آثار از نظر مفهومی بهتر بود.

عضو شورای هنری دومین سالانه هنرهای شهری «بهارستان» ادامه یافتن این رویداد هنری را مهم خواند و گفت: قطعا ادامه یافتن رویدادهای هنری نظیر «بهارستان» می‌تواند اتفاقات خوب و بهتری را برای هنرهای شهری کشور ایجاد کند.

سالاریان میزان آثار رسیده به این دوره از «بهارستان» را بالا خواند و اظهار کرد: با توجه به اینکه در این دوره آثار به صورت کلی و در کنار یکدیگر داوری شدند و برخلاف سال قبل هیات‌های داوری جداگانه نداشتند، آثار بسیار زیادی به دست ما رسیده بود که برخی از آنها نیز خوشبختانه آثار بینابینی و تلفیقی بودند.

وی سطح آثار این دوره را بهتر خواند و افزود: خوشبختانه نسبت به سال قبل سطح آثار این دوره بسیار بهتر شده بود و این نشان می‌دهد که استمرار در این رویداد هنری می‌تواند سطح انتظارات ما را از کیفیت آثار افزایش دهد.

لازم به یادآوری است، دومین رویداد هنری «بهارستان» به همت سازمان زیباسازی شهر تهران، همزمان با نوروز سال ۱۳۹۶ در بخش‌های نقاشی دیواری، مجسمه، هنرهای محیطی و تخم‌مرغ‌های نوروزی در سطح شهر تهران برگزار می‌شود و تا اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

 

سازمان زیباسازی شهر تهران دومین بهارستان محمد سالاریان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین