کد خبر: 2589 A

"ردپای قلم" علی محمد جانپور در گالری نوران/ اسلاید شو

"ردپای قلم" علی محمد جانپور در گالری نوران/ اسلاید شو

نمایشگاه نقاشیخط علی محمد جانپور از روز جمعه ۱۳ اسفند در نگارخانه نوران قائمشهر گشایش یافت.

ایران آرت: در نمایشگاه علی محمد جانپور با عنوان "ردپای قلم" با مجموعه ای از ۷۵ اثر نقاشیخط که در کوچکترین اندازه با ابعاد ۲۰در۳۰ و در بزرگترین آنها با ابعاد ۵۰در۶۵ ارائه شده است روبرو هستیم؛ که با تکنیک رنگ و روغن و به صورت کلاسیک اجرا شده اند.

 ویژگی نقاشیخط های جانپور که در تک تک آثارش موج می زند؛ عدم ایستایی آن ها است. که این نکته را با اختصاص دادن یک سوم مساحت کارهایش به فضای خالی بارزتر هم گردانیده است.

 در این آثار گویی هنرمند برای تشخص بخشیدن به الهامات انتزاعیش، در مرزی میان تهی و سرشار به اسارت دچار می گردد. و در این کوره راه صعب العبور خود را به جریان نیستی وامیگذراد؛ تا هستی اش جلوه ای از ایمان و معنویت را به تصویر در آورند. با نگاهی به سطوح دست نخورده موجود در همه  آثار درمی یابیم که هنرمند با صرفه جویی و وسواس بسیار، رد قلم خود را بر روی بومش به جای می گذارد که این مهم علاوه بر کشش و جاذبه بین اثر و مخاطب به روندگی و تحرک خطوط کمک شایانی نموده است.

آنچنان که همه این مدعا را در تابلویی به شکل پرواز، با این متن یاد می کند؛ "پرنده مردنی ست پرواز را به خاطر بسپار"

هنرمند خود در وصف نمایشگاه "ردپای قلم" به  بخشی از شعر شاعره جوان "نغمه مستشار نظامی" اشاره می کند؛

"سخت است قلم باشی و دلتنگ نباشی  با تیغ مدارا کنی و سنگ نباشی

...

وقتی قلم داد به من حضرت استاد  میگفت خدا خواسته دلتنگ نباشی"

علی محمد جانپور متولد ۱۳۴۸ در استان مازندران، در حدود سی سال است که در عرصه هنر فعالیت مستمر داشته و رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان بابلسر بوده است. او علاوه بر برپایی نمایشگاه های انفرادی و گروهی متعدد، دو دوره در جشنواره خوشنویسی جهان اسلام به برپایی نمایشگاه آثارش نائل شده است و در سه دوره حضور در جشنواره خوشنویسی و نقاشی "طریق جاوید" دو مقام برتر را کسب نموده است.

نمایشگاه "ردپای قلم" تا ۱۸ اسفند در نگارخانه نوران قائمشهر به کار خود ادامه خواهد داد.

 

 

گالری نوران قائمشهر علی محمد جانپور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین