کد خبر: 25768 A

نمایشگاه تصویرگری هنرمند ایرانی در اسپانیا

نمایشگاه تصویرگری هنرمند ایرانی در اسپانیا

آثار تصویرگری نرجس محمدی در گرانادا، اسپانیا به نمایش درآمد.

ایران آرت: نمایشگاهی از آثار نرجس محمدی از امروز در اسپانیا آغاز شده و تا 9 آبان ادامه دارد. محمدی با اشاره به اینکه 20 اثر در ابعاد A3  را در این نمایشگاه ارائه کرده است، گفت: مجموعه «ارانت» یک  space room مختص تصویرگران در گرانادا، اسپانیا است که خوزه آنتونیو بریونوو José Antonio Barrionuevo بنیانگذار آن سال‌هاست در زمینه تصویرگری فعال است و ورک‌شاپ‌ها و کنفرانس‌های متعددی را برگزار کرده است. ما پیش از این فعالیت‌های مشترکی با هم داشتیم و او پیشنهاد کرد مجموعه از آثار خود را در اسپانیا نمایش دهم و در کنار آن یک کارگاه آموزشی برگزار کنم. اما به دلیل اینکه امکان سفر برای من فراهم نشد تنها به برگزاری نمایشگاه بسنده کردیم.

1qrXEixzk1CC

محمدی درباره آثار این مجموعه گفت: این آثار قبلا جایی منتشر نشده‌اند و کارهایی مستقل هستند که می‌توان آنها را ترکیب نقاشی و تصویرسازی دانست. امروزه تصویرسازی شاخه‌های متعددی پیدا کرده و بحث نزدیکی تصویرگری به فاین‌آرت در بسیاری از کشورها رواج یافته است. بنابراین مقوله تصویرسازی از کتاب و مجله خارج شده و شکلی مستقل پیدا کرده و نمایش داده می‌شود.

 

او با اشاره به اینکه تکنیک آثار ترکیبی از کار دست و دیجیتال است، افزود: نام این مجموعه  bird woman است و درباره کشف دوباره خودمان است. اینکه بتوانیم هر چارچوبی که در ذهن ما ایجاد شده است را کنار بگذاریم و از تعاریفی مانند حوزه جغرافیایی، آموزش‌هایی که دیده‌ایم و... خارج شویم و ذهن خود را از هر محدودیتی که برای ما ایجاد شده است آزاد کنیم.

igMoU1bBoz0v

محمدی درباره مجله brightness نیز گفت: من و همسرم بنیانگذار این مجله هستیم و همه کارهای آن را خودمان انجام می‌دهیم. البته هنرمندانی از کشورهای مختلف نیز با ما همکاری دارند. این مجله به صورت الکترونیک منتشر می‌شود چون برای ما مهم بود که با هنرمندان کشورهای مختلف ارتباط داشته باشیم و بنابراین نمی‌خواستیم درگیر مسائل چاپ، پست و... شویم.

محمدی افزود: این مجله در زمینه معرفی تصویرگران ایرانی و خارجی فعال است و در هر شماره از آن 3 مصاحبه با بهترین هنرمندان فعال امروز که آثار درخشانی دارند وجود دارد. 2 مصاحبه با اساتید پیشکسوت و یک مصاحبه نیز با یک استعداد جوان است. مقاله، معرفی استعدادها و اخباری از اتفاقات تصویرگری جهان بخش‌های دیگر این مجله است و علاوه بر اینها در بخش گالری آثار، هر ماه یک سوژه مشخص شده و از هنرمندان می‌خواهیم آثار خود را برای ما ارسال کنند. این مجله به زبان انگلیسی منتشر می‌شود تا در همه کشورها قابل استفاده باشد.

 

نرجس محمدی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین