کد خبر: 2561 A

این هتل است یا بیانیه سیاسی یا گالری هنری؟!

این هتل است یا بیانیه سیاسی یا گالری هنری؟!

هنرمند مرموز بریتانیایی در چهار متری دیوار حائل رژیم صهیونیستی در بیت‌لحم هتلی متفاوت افتتاح کرد.

ایران‌آرت: هنرمند مرموز بریتانیایی در چهار متری دیوار حائل رژیم صهیونیستی در بیت‌لحم هتلی متفاوت افتتاح کرد.

به گزارش خبرآنلاین، تازه‌ترین اثر هنری بنکسی در فلسطین هتل «The Walled Off» است که تنها چهار متر از دیوار بتنی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری فاصله دارد و تمام اتاق‌های آن منظره‌ای رو به دیوار دارد.

این دیوار یکی از مهم‌ترین نشانه‌های اشغال ۵۰ ساله فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی است و به یکی از موضوعات مورد علاقه هنرمندان برای حرکات اعتراضی تبدیل شده است.

بنکسی در بیانیه‌ای برای معرفی هتل گفته است:‌ «این هتل در میان تمام هتل‌های جهان بدترین منظره را دارد.» گرچه همانطور که انتظار می‌رود بنکسی در این هتل حضور ندارد، اما چندین اثر تازه از او بر دیوارهای هتل خودنمایی می‌کند. 

این دیوار جنجالی با بهانه جلوگیری از حملات فلسطینی‌ها ساخته شده، اما در حقیقت وسیله‌ای برای گرفتن اراضی فلسطینان است. به گفته دیوان بین‌المللی دادگستری ساخت این دیوار غیرقانونی است.

در اتاق‌های این هتل آثار هنری بسیاری از هنرمندان ناشناس قرار دارد که بیشتر آن‌ها درباره درگیری‌ است. مالکان اعلام کردند این هتل از ۲۰ مارس افتتاح و پذیرای مسافران و جهانگردان خواهد شد. البته این هتل بیش از آن که یک اقامتگاه باشد، یک گالری هنری و بیانیه‌ای سیاسی است.

منبع: بی‌بی‌سی/ ۳ مارس

 

 

 

هنری بکسی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین