کد خبر: 25556 A

«تجربه‌های نو در هنرهای تجسمی» از عکاسی تا نقاشی

«تجربه‌های نو در هنرهای تجسمی» از عکاسی تا نقاشی

بخش نخست نمایشگاه تجربه‌های نو در هنرهای تجسمی که در گالری شلمان برپا شده بود به کار خود پایان داد و این روزها بخش دوم نمایشگاه با موضوع نقاشی برپاست.

ایران آرت: نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «تجربه‌های نو در هنرهای تجسمی» تا 14 شهریور در گالری شلمان برپا بود و بخش دوم این نمایشگاه با موضوع نقاشی این روزها در همین گالری برپاست. پژمان دادخواه کیوریتور این نمایشگاه در این‌باره به ایران آرت گفت: در این نمایشگاه سعی شده، تجربه‌های متفاوت و جدید هنرمندان در معرض دید قرار گیرد. اثر هر هنرمند با همین رویکرد انتخاب شده است که تجربه‌های تازه را پیش روی مخاطب قرار دهد.

او درباره عنوان نمایشگاه نیز گفت: هنر همواره عرصه تجربه‌ها و دیدگاه‌های مختلف است و آنچه باعث شکل‌گیری سبک‌های مختلف هنری می‌شود، همین نوآوری‌ها است. بنابراین با هدف تاکید بر نمایش تجربه‌ها و دیدگاه‌های مختلف هنرمندان، این عنوان را برای آن برگزیدیم.

وی افزود: در این مجموعه سبک‌ها و تکنیک‌های مختلفی دیده می‌شود و وجه اشتراک آنها ایده‌ها و تجربه‌های نو است. به بیانی بهتر تمرکز بر نگاه فردی هنرمندان بوده است. برخی هنرمندان چند عکس و تعدادی دیگر تک عکس ارائه داده اند که در نهایت بیانگر تجربیات جدید آنها بوده است.

او گفت: این نمایشگاه را با همراهی علی مزارعی مدیر گالری که از عکاسان و پژوهشگران هنر است، کیوریت کردیم.

دادخواه گفت: در این گونه نمایشگاه‌های گروهی، هدف اصلی آشنایی هنرمندان با یکدیگر و اشتراک گذاری تجربیات هنری است و از این بابت استقبال نسبتا خوب بود. بنده تمرکزم بر این است که در آینده در حوزه رشته‌های هنری معاصر چند رخداد هنری دیگر را برگزار کنم.

بخش دوم این نمایشگاه با نمایش آثار نقاشی هنرمندان، از جمعه 16 شهریورماه در گالری شلمان آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه ۱۸ اثر از هنرمندان مختلف با همین رویکرد نمایش داده خواهد شد. این گالری در میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک 27 قرار دارد.

 

گالری شلمان پژمان دادخواه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین