کد خبر: 25499 A

گالری‌گردی و بچه‌های عجیب خاورمیانه

گالری‌گردی و بچه‌های عجیب خاورمیانه

یک هنرمند طراح و نقاش معتقد است حضور کودکان در گالری‌ها باید بر اساس انتخاب والدین اتفاق بیفتد تا تماشای آثار هنری مناسب سن کودکان صورت گیرد.

ایران آرت: مجتبی یداللهی هنرمند طراح و نقاش درباره حضور کودکان در گالری‌ها به خبرنگار مهر گفت: زیاد موافق حضور اطفال و کودکان در گالری‌ها نیستم چون باید آثار مناسب سن آنها باشد البته کودکان این زمانه عجیب و غریب هستند چراکه در یمن، سوریه، عراق و ایران زندگی می‌کنند و هر روز شاهد جنگ و خشونت‌ هستند.

وی تاکید کرد: خانواده‌های کمی می توانند به سوالات کودکان پاسخ دهند و این پاسخ نگرفتن در فضای گالری، تاثیرات بدی برای کودک به همراه دارد.

یداللهی با مثبت ارزیابی کردن فرهنگسازی گالری گردی از کودکی توضیح داد: معتقدم حضور کودکان در گالری‌ها باید بر اساس آثار نمایش داده شده در گالری باشد چون امکان دارد برخی از کارها مناسب سن کودکان نباشند و فضای خشونت بار جنگ یا پر از ابهام را به نمایش بگذارند که درکش برای بچه ها سخت است. حتی ممکن است برخی آثار به دلیل نامفهوم بودن برای کودکان سوال برانگیز باشند که من تماشای این گونه آثار را برای کودکان مناسب نمی‌دانم.

وی در پایان خطاب به خانواده ها عنوان کرد: به والدین توصیه می‌کنم نمایشگاه هایی را که در آنها کودکان با رنگ و آبستره آشنا می شوند برای تماشای کودکانشان انتخاب کنند تا ذهن آنها با رنگ و نقاشی آشنا شود.

 

گالری گردی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین