کد خبر: 25414 A

خلق اولین اثر هنری توسط یک رُبات! / عکس

خلق اولین اثر هنری توسط یک رُبات! / عکس

کریستیز اولین خانه حراج جهان خواهد بود که یک اثر نقاشی حاصل یک الگوریتم و هوش مصنوعی را به فروش می‌رساند.

ایران آرت: اولین نقاشی که توسط یک ربات و با استفاده از یک الگوریتم پیچیده خلق شده است، تصویرگر چهره مبهم مردی با کت سیاه و یقه‌ای سفید و به نام شخصیت خیالی «ادموند بلیمی» نام‌گذاری شده است. 

به گزارش ایسنا، سه جوان ۲۵ ساله فرانسوی با استفاده از رنگ و بوم یک الگوریتم پیچیده اقدام به ایجاد این نقاشی کرده‌اند تا از این طریق نشان دهند هوش مصنوعی می‌تواند کارهایی فراتر از ساخت ماشین‌های بدون راننده و کمک به ساخت و تولید داشته باشد. 

این نقاشی قرار است در ماه اکتبر و در حراجی کریستیز نیویورک در معرض دید منتقدان و خریداران قرار گیرد تا اولین اثر خلق شده توسط هوش مصنوعی باشد که در یک حراجی به فروش گذاشته می‌شود. 

قرار است نقاشی «اِدموند بلیمی» با قیمت اولیه ۷ تا ۱۰ هزار یورو (۸ تا ۱۱ هزار دلار) در حراجی کریستیز نیویورک چوب حراج بخورد. 

57738757 (1)

«یچارد لوید» ـ مدیر بخش چاپ و چندگانه حراجی کریستیز ـ در این باره گفت: هر کس تعریف و تفسیری از یک اثر هنری دارد و من نیز فکر می‌کردم مولف انسانی برای یک اثر هنری بسیار مهم است اما همچنین می‌توان گفت که تعریف هنر در چشمان تماشاگر است و اگر مخاطبان اثری را از لحاظ هنری برانگیزنده و الهام‌بخش پیدا کنند، آن هنر است. 

«کاسل دوپر» متخصص هوش مصنوعی و یکی از سه جوان مبتکر این نوع نقاشی، سال گذشته و در جریان تحقیقاتش به مدلی جدید برخورد کرد که می‌تواند هزاران تصویر را بررسی کند و در انتها یک اثر نقاشی بر اساس همه آنها خلق کند. 

برای نقاشی «اِدموند بلیمی» نیز از این روش استفاده شده و پس از وارد کردن ۱۵ هزار نقاشی و تصویر در الگوریتم، در نهایت یک نقاشی که برآیندی از همه آنهاست تولید شده است. 

حراجی کریستیز ربات کریستیز حراجی اثر هنری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین