کد خبر: 25250 A

«سردسالی» بدون روایت در گالری دلگشا

«سردسالی» بدون روایت در گالری دلگشا

نمایشگاه آثار سعید غلامی با نگاهی به حس و حال درونی هنرمند در گالری دلگشا برپاست.

ایران آرت: نمایشگاه آثار سعید غلامی با عنوان «سردسالی» در گالری دلگشا برپاست. این هنرمند درباره آثارش به ایران آرت گفت: آثار این نمایشگاه روی کاغذ و روی بوم هستند و با تکنیک اکریلیک کار شده‌اند. «سردسالی» ترکیبی نزدیک به خشکسالی است که بیشتر مربوط به حال و هوای روحی من و شرایط اجتماعی در سال‌های گذشته است.

وی افزود: آنچه در استیتمنت این نمایشگاه آمده نوشته‌ای از مسعود سعدالدین هنرمند ایرانی مقیم آلمان است. او در این نوشته از چالش هنرمند با خویشتن سخن گفته است. درواقع من در خلق این آثار حس درونی خودم را دنبال کردم اما دغدغه‌ام انسان‌های اطرافم بوده است. همچنین در روزنامه و فضای مجازی به دنبال این اشتراکات حسی بودم و سعی کردم آنچه رخ می‌دهد را به اتفاقی نقاشانه تبدیل کنم.

سعید غلامی

این هنرمند گفت: همان‌طور که گفتم به دنبال یک حس درونی هستم و نه ایجاد یک روایت. در آثارم گویا شخصیت‌ها در یک فضای تاریک به مخاطب زل زده‌اند. این موضوع بدون پیش فرض ذهنی است.

غلامی گفت: درواقع وقتی درباره خودم حرف می‌زنم، تحت تاثیر محیط هستم و در یک تقابل دوطرفه با اطراف هستم. بنابراین خانواده، جامعه و حتی ادبیات روی نقاشی‌هایم تاثیر واضح دارند.

او گفت: سعی می‌کنم در لحظه وارد بازنمایی احساسی نشوم تا بتوانم بهتر نقاشی کنم. معمولا برای این کار تلاش می‌کنم مدتی از حادثه‌ای که تحت تاثیر آن بودم فاصله بگیرم تا از اتفاق کمی دور شوم و بتوانم به آن بپردازم.

سعید غلامی

این هنرمند توضیح  داد: شاید مهم‌ترین اتفاقی که باعث خلق این آثار شد، اتفاق فوت پدرم بود که چند سال از آن گذشته و امروز به آن می‌پردازم. درواقع آثارم ارجاع به حس و حال امروزم دارد. هرچند حادثه هنوز برایم گنگ است ولی با فاصله گرفتن از آن بهتر توانستم از نظر حسی به آن بپردازم. عنوان نمایشگاه هم درواقع بیشتر تحت تاثیر این حال و هوای مبهم است.

سعید غلامی

سعید غلامی در پایان گفت: حدود ۳۱ اثر در این نمایشگاه روی دیوار رفته که برخی از آنها با مداد شمعی خلق شده‌اند. این آثار نقاشی و طراحی هستند.

نمایشگاه نقاشی‌ و طراحی سعید غلامی تا 19 شهریورماه در گالری دلگشا واقع در خیابان کریم‌خان، خیابان ایرانشهر، کوچه مهاجر، پلاک 30 میزبان هنردوستان است.

 

گالری دلگشا سعید غلامی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین