کد خبر: 2488 A

نامی و اعتراض به نابسامانی های تجسمی در سال 1395

نامی و اعتراض به نابسامانی های تجسمی در سال 1395

چرا بی نال هنر برگزار نمی شود؟

ایران آرت : کارشناس هنری سابق موزه هنرهای معاصر معتقد است، پرونده فرستادن آثار موزه هنرهای معاصر به اروپا هنوز بسته نشده و احتمالا بعد از انتخابات ریاست جمهوری پیگیری خواهد شد.

رضا نامی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت هنرهای تجسمی در سال ۹۵، گفت: حرکت‌هایی که در گذشته در عرصه هنرهای تجسمی انجام شده، زیبنده هنر این مملکت نیست و ما بیشتر از این‌ها، توقع و انتظار داشتیم، اما مسلم است که به فعالیت بیشتری نیاز است و این‌که به موضوع بودجه هنرهای تجسمی توجه ویژه‌ای شود.

او ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مواردی که در عرصه تجسمی کشور جای خالی آن دیده می‌شود، برگزاری بی‌ینال‌ها و بخصوص «بی‌ینال هنر» است که بتواند همه رشته‌های هنری را دربر بگیرد. در حال حاضر در هیچ جای دنیا بی‌ینال‌ها به‌صورت رشته تخصصی برگزار نمی‌شوند و معمولا این رویدادها تمام رشته‌های هنری را شامل می‌شوند، مثل بی‌ینال ونیز.

نامی همچنین اظهار کرد: اگر انجمن‌های هنری رضایت بدهند، اکنون که بستر مناسب است، بهترین کار برپایی یک بی‌ینال تجسمی است. بی‌ینال‌های تک‌رشته‌ای هم هزینه‌بر هستند و هم بازده درستی ندارند، اما برگزاری یک بی‌ینال برای همه رشته‌ها می‌تواند برای مخاطب آماده‌سازی و آموزش بیشتری دربر داشته باشد.

او درباره حاشیه‌های به‌وجود آمده برای موزه هنرهای معاصر در سال ۹۵، گفت: این حاشیه‌ها برای موزه ایجاد شدند و به اعتقاد من، اگر آثار موزه برای نمایش به اروپا فرستاده می‌شدند، خیلی موثر واقع می‌شد. در این صورت بود که آثار شاخص هنرمندان ما در کنار آثار شاخص هنرمندان دنیا قرار می‌گرفت و این یک موقعیت غنیمت برای هنر ما بود.

نامی اضافه کرد: فکر می‌کنم هنوز هم پرونده ارسال آثار به اروپا بسته نشده و احتمالا بعد از انتخابات ریاست جمهوری پیگیری می‌شود. جایگاه موزه برای همین نوع فعالیت‌ها در نظر گرفته شده است.

 

موزه هنرهای معاصر تهران غلامرضا نامی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین