کد خبر: 24775 A

پرتره های صفر و یک در گالری ویستا / کوروش سرمدی از سکو می آید

پرتره های صفر و یک در گالری ویستا / کوروش سرمدی از سکو می آید

ایران آرت : نمایشگاهی از نقاشی های یکصد پرتره‌ مجموعه ای از آثار کوروش سرمدی در گالری ویستا برپا خواهد شد.

صفر و یک عنوان این نمایشگاه است، سرمدی می گوید: این نمایشگاه مجموعه‌ای از کارهای من در ابعاد کوچک و حاصل دوره آموزشی‌ام در آموزشگاه سکو است.

وی افزود: دغدغه نقاشی را از سال‌ها قبل داشتم ولی در این موسسه و در سال‌های گذشته زیر نظر استادان بزرگی آموزش دیدم و توانستم به دغدغه‌هایم جهت دهم. اکنون حدود ۱۰۰ کار در این نمایشگاه به رویت علاقه‌مندان خواهد رسید که اغلب آنها ۱۵ در ۲۰ سانتی متر هستند. پیش زمینه خلق همه آثار یکی است ولی از نظر فضاسازی تفاوت‌هایی دارند. درواقع درهم تنیدگی با فضا از ویژگی‌های این پرتره‌ها است.

کوروش سرمدی

او در توضیح روش کار خود گفت: برخی از پرتره‌ها فضاسازی دارند ولی برخی از آنها فاقد این ویژگی هستند و تنها چهره آنها پیش روی مخاطب است. از طرفی برخی کارها سیاه و سفید و برخی رنگی هستند. 

سرمدی همچنین توضیح داد: برخی از کارها را از نور به تیرگی رسانده‌ام و برخی را از تیرگی به نور. البته ترجیح دادم در برخی از این آثار برای بیان بهتر مفهوم ساخت و سازهایی انجام دهم ولی برخی دیگر پرتره‌های تنها هستند. مثلا به ضرورت مفهوم بعضی‌ جاها چشم، گوش یا یکی دیگر از اجزای پرتره را حذف کردم. یا بعضی جاها رنگ‌های اصلی را تغییر دادم و ترکیب رنگ تازه‌ای به وجود آوردم.

او گفت: پرتره‌ها اغلب از روی عکس کشیده شده‌اند. تفاوت عکس و مدل زنده این است که در مدل زنده بعد وجود دارد و باید به نقاشی منتقل شود.

کوروش سرمدی در پایان گفت: فعلا روی پرتره متمرکز شده‌ام و دلم می‌خواهد در این زمینه تجربه‌های تازه پیدا کنم. البته علاقه جدی دیگرم فیگور است و دلم می‌خواهد برای مجموعه بعدی به سراغ این زمینه بروم.

کوروش سرمدی

نمایشگاه آثار پرتره کوروش سرمدی از دوم شهریور به مدت یک هفته در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک11 برپا می‌شود.

 

گالری ویستا آموزشگاه سکو کوروش سرمدی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین