کد خبر: 2449 A

اعتراض رئیس انجمن نقاشان به خود رایی مدیران هنری/ مطالبه شورای هنری

اعتراض رئیس انجمن نقاشان به خود رایی مدیران هنری/ مطالبه شورای هنری

معصومه مظفری : ما مدت‌هاست اعلام آمادگی کرده‌ایم می خواهیم به آن‌ها کمک کنیم

ایران آرت : رئیس هیأت مدیره انجمن نقاشان ایران درباره مهمترین خواسته جامعه تجسمی برای سال ۹۶، گفت:‌ تشکیل یک شورای هنری شامل نمایندگان انجمن‌ها، گالری‌دارها، محققان، پژوهشگران، مجموعه‌داران و هنرمندان مستقل می‌تواند در جریان تصمیم‌گیری‌های درست برای برگزاری رویدادهای تجسمی موثر باشد.

معصومه مظفری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که سال ۹۵ برای جامعه تجسمی، سال بسیار پرماجرایی بود، اظهار کرد: از فروردین‌ماه امسال که قضیه واگذاری موزه هنرهای معاصر مطرح شد تا همین اواخر که فرستادن برخی آثار موزه به اروپا مورد بحث بود، سال پرماجرایی را برای تجسمی شاهد بودیم. جشنواره تجسمی فجر با تمام حاشیه‌هایش برگزار شد، چند گالری افتتاح شد و برخی بی‌ینال‌ها هم برگزار شدند، اما همچنان هیچ‌کدام از بی‌ینال‌ها ضریب بودجه مشخصی ندارند.

او ادامه داد: همه این‌ها نشان می‌دهد که مطالبه مهم جامعه تجسمی در سال ۹۶ می‌تواند تشکیل یک شورای تجسمی برای تأثیرگذاری در تصمیم‌گیری‌ها در رده‌های بالا باشد. مدیران می‌توانند از تجربه‌های اعضای این شورا استفاده و با همکاری این شورا رویدادها را بهتر از آنچه اکنون هست، برگزار کنند. متأسفانه در حال حاضر ضابطه و قانون‌مندی منسجمی در برگزاری رویدادهای تجسمی وجود ندارد و به نوعی برگزاری آن‌ها، امروز و فردا کردن است، در حالی که این کار مشکلی را از جامعه تجسمی حل نمی‌کند.

مظفری با بیان این‌که جامعه تجسمی به برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت اساسی و بنیادی نیاز دارد، گفت: اگر یک گالری یا جشنواره به رویدادها اضافه می‌شود، باید در حیطه آموزش هنر هم راهکارهای بهتر و عمیق‌تری پیدا کنیم تا بتوانیم به هنرمندان جواب دهیم و برای برنامه‌ریزی‌ها، جهت داشته باشیم.

وی اظهار کرد: هیچ‌کدام از این اهداف امسال و سال‌های پیش محقق نشدند. یک شورای تجسمی شامل نمایندگان انجمن‌های هنری، گالری‌دارها، محققان، پژوهشگران، مجموعه‌داران و هنرمندان مستقل می‌تواند خیلی از موارد را گوشزد کند و باعث شود سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به درستی در مسیر خود پیش برود.

رئیس هیأت مدیره انجمن نقاشان همچنین اضافه کرد: خیلی از مسائل حوزه تجسمی باید بازتعریف شوند. مثلا مشخص شود منظور از بی‌ینال چیست و قرار است چه نقشی داشته باشد یا اهداف در نظر گرفته‌شده برای فروش‌ها و تأسیس گالری‌ها چیست. انجمن‌های هنری مدت‌هاست اصرار دارند در این زمینه به دولتی‌ها و وزارت ارشاد کمک کنند و قدم‌هایی بردارند. من این را از طرف تمام انجمن‌ها می‌گویم. اما هنوز از طرف مقابل هیچ درخواستی صورت نگرفته است. ما مدت‌هاست که اعلام آمادگی کرده‌ایم که به آن‌ها کمک کنیم و برنامه‌ریزی‌ها و پروژه‌ها دوباره تعریف شود، اما تا کنون جوابی از آن‌ها نگرفته‌ایم.

 

معصومه مظفری انجمن نقاشان ایران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین