کد خبر: 24047 A

فاجعه پلاسکو از نگاه یک هنرمند / نمایشگاه آلاله امینی با عنوان «این سوی دیوار» در گالری خط سفید

فاجعه پلاسکو از نگاه یک هنرمند / نمایشگاه آلاله امینی با عنوان «این سوی دیوار» در گالری خط سفید

نمایشگاه نقاشی آلاله امینی با عنوان «این سوی دیوار» در گالری خط سفید برپاست.

ایران آرت: نمایشگاه نقاشی آلاله امینی با عنوان «این سوی دیوار» در گالری خط سفید برپاست. این هنرمند درباره آثارش به ایران آرت توضیح داد: این نمایشگاه در ادامه نمایشگاه قبلی من با عنوان «آن سوی دیوار» برگزار شده است. در آثار این نمایشگاه از تکنیک‌ها و مواد مختلفی استفاده کردم. از پاستل تا شن. برخی از مواد طبیعی و برخی دیگر صنعتی هستند.

وی توضیح داد: در همه آثار یک مرز وجود دارد. همان‌طوری که در استیتمنت هم توضیح دادم این مرز، مرز و دیواری است که به عنوان یک انسان از بچگی با آن روبه‌رو بودم. معتقد هستم ما در زندگی با مرز و گارد محکمی زندگی می‌کنیم و هرچه بزرگ‌تر می‌شویم این مرزها تنها بزرگ‌تر می‌شوند. از مرز بین کشورها بگیر تا مرزبندی‌های میان انسان‌هایی که به هم نزدیک هستند.

او گفت: گاهی یک رویا یا یک فکر و یا ایده از آن طرف دیوار به چشم ما می‌آید و این انگیزه‌ای می‌شود تا از مرزها عبور کنیم. وقتی عبور کردیم ممکن است ببینیم آنچه دیده‌ایم درواقع چیزی نبوده است. گاهی آرزو می‌کنیم که کاش عبور نکرده بودیم اما گاهی هم خوشحال می‌شویم. گاهی نباید مرزی باشد و گاهی مرزها باعث یک‌دستی می‌شوند و هیچ تضمینی نیست.

امینی در ادامه به نقش رنگ در آثارش اشاره کرد و گفت: در آن سوی دیوار همه چیز فقط رنگ است. در نمایشگاه پیشین به این ایده پرداختم و راستش از خاکستری خبر چندانی نبود. اما این بار از دید دیگری نگاه کردم. بین آدم‌ها در این سوی دیوار همواره یک رنگ خاکستری هست و دیدگاهم تغییری نکرده است. فقط از زاویه دیگری دیدم.

این هنرمند گفت: مثلا در اثری به نام گدازه‌ها که در این نمایشگاه به نمایش درآمد، سعی کردم حس قوی خودم درباره سقوط پلاسکو را به نمایش بگذارم. این که در زیر آن همه رنگ پیکرهایی مدفون شدند. هرکس این اثر را دید به اندوه آن پی برد و مخاطبان اغلب گفتند این خاکستری چقدر دردناک است.

او گفت: شاید مجبور شوم این ایده را در نمایشگاه‌های آینده ادامه دهم. درواقع حیف است که ادامه ندهم چون هنوز حرف‌هایی برای گفتن دارم. شاید این بار به یک مرز خاص بپردازم و نگاهم جزئی‌تر باشد.

نمایشگاه نقاشی «این سوی دیوار» تا ۱۵ مردادماه در گالری خط سفید به نشانی خیابان ولیعصر، روبروی جام جم، کوچه پروین، پلاک 22 برپاست.

 

گالری خط سفید آلاله امینی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین