کد خبر: 24046 A

پرتره هنرمندان در گالری ایده/ «فیگوراتیو در انتزاع» در راه است

پرتره هنرمندان در گالری ایده/ «فیگوراتیو در انتزاع» در راه است

نمایشگاهی از پرتره‌هایی که هنرمندان از خود کشیده‌اند در گالری ایده برپاست. این نمایشگاه سعی در ترسیم روح و سیرت هنرمندان در قالب پرتره داشته است.

ایران آرت: نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «هر هنرمند یک صورت» در گالری ایده برپاست. سحر امینی کیوریتور این نمایشگاه که از سوی گروه هنری ژرف برگزار شده است به ایران آرت گفت: این نمایشگاه در ادامه نمایشگاه پیشین گروه با همین نام است که موضوع مشترکی داشت. دلیل دو بخش شدن نمایشگاه هم فقط همین بود که هنرمندان زیادی در آن شرکت کردند و در گالری برای نمایش همه آثار محدودیت فضا داشتیم.

وی افزود: از هنرمندان خواستیم که با تکنیک انتخابی خود هریک یک پرتره از خود بکشند. منظور این بود که سیرت هنرمند از پس این صورت به نمایش در آید. هنرمندان با تکنیک‌هایی مثل اکرولیک، رنگ و روغن، طراحی و ... آثار خود را خلق کردند.

او گفت: البته بسیاری از هنرمندان اثری با این مضمون از قبل کشیده بودند. بسیاری از آنها هم از شهرهایی به غیر از تهران شرکت کردند که این برای ما بسیار مهم بود. چون هنرمندان ساکن تهران به راحتی می‌توانند در گروه‌های مختلف هنری عضو شوند و کار کنند. اما هنرمندانی که ساکن تهران نیستند معمولا در این زمینه محدودیت دارند.

سحر امینی توضیح داد: بنابراین فراخوان این نمایشگاه به صورت گسترده در سراسر کشور منتشر شد. در نمایشگاه دوم ۲۷ اثر از ۲۴ هنرمند نمایش داده شد. وسواس زیادی در انتخاب آثار داشتیم. در نمایشگاه اول تمایلم به انتخاب آثار با سایز بزرگ‌تر بود ولی در این نمایشگاه از این لحاظ آثار متنوع‌تری انتخاب شد.

او گفت: مخاطبان و به خصوص خود هنرمندان با این تابلوها ارتباط زیادی برقرار کردند. زیرا هنرمندان، مفهوم مورد نظر فراخوان را به خوبی در پرتره‌ها نمایش داده بودند. درواقع استفاده از تکنیک در کنار خلاقیت فردی باعث شد ایده به خوبی اجرا شود و از این بابت نتیجه آن راضی‌کننده بود.

این مدیر هنری گفت: این نمایشگاه ادامه نخواهد داشت و بنده به دنبال تکرار یک ایده نیستم. در آینده نزدیک در گالری سایه‌پلاس نمایشگاه فیگوراتیو در انتزاع را برگزار خواهیم کرد. این نمایشگاه در مراحل پایانی آماده‌سازی است و اوایل شهریورماه افتتاح خواهد شد.

نمایشگاه گروهی نقاشی "هر هنرمند یک صورت"  تا 10 مرداد در گالری ایده به نشانی کریم‌خان زند، خیابان سنایی، خیابان هجدهم، پلاک ٢٦ میزبان علاقمندان به هنر است.

 

گالری ایده سحر امینی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین