کد خبر: 23988 A

رکورد فروش حراجی کریستیز شکست

رکورد فروش حراجی کریستیز شکست

حراجی کریستیز مجموع فروش خود در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی را به رکورد جدید چهار میلیارد دلار رساند تا همچنان پیشتاز بازار هنری دنیا باشد.

ایران آرت: خانه حراجی کریستیز اعلام کرد در نیمه نخست سال جاری میلادی میزان فروش آثاری هنری خود را برای اولین بار به رکورد چهار میلیارد دلار رسانده است که در مقایسه با آمار ۳.۰۷ میلیارد دلاری نیمه اول سال ۲۰۱۷، حاکی از رشد ۳۵ درصدی و تداوم قدرتمند بازار هنری جهان است.

به گزارش ایسنا، در این بازه زمانی شش ماه میزان حراجی‌های عمومی کریستیز با ۲۸ درصد رشد به ۳.۱۶ میلیارد دلار رسیده است، حراجی‌های خصوصی نیز با رشد ۱۳۵ درصدی فروشی بالغ بر ۳۹۰ میلییون دلار به ثبت رسانده‌اند و حراجی‌های آنلاین کریستیز نیز با رشد ۵۰ درصدی، فروش ۳۸ میلیون دلاری را رقم زده‌اند. 

«گیلیام سروتی» مدیر ارشد اجرایی حراجی کریستیز با اشاره به ثبت رکورد جدید این حراجی در فروش شش ماه گفت ۲۷ درصد از کل خریداران در این بازه زمانی جدید بودند و در مجموع ۸۴ درصد از کل اجناس به حراج گذاشته به فروش رفته‌اند.

موفق‌ترین حراجی کریستیز در نیمه ابتدایی سال، حراجی مجموعه هنری «راکفلر» در ماه می بود که در مجموع به فروش ۸۳۵ میلیون دلار دست یافت و رکورد جدیدی در فروش یک تک مجموعه اثر هنری به ثبت رساند. بیش از ۸۵ هزار نفر از نمایشگاه عمومی این حراجی در آسیا، اروپا و آمریکا که شامل دو هزار اثر هنری متعلق به خانواده «راکفلر» بود دیدن کردند. 

حراجی کریستیز که بزرگترین خانه حراج در دنیاست در سال ۱۷۶۶ توسط جیمز کریستی در بریتانیا بنا نهاده شد و اکنون دفاتر اصلی آن در لندن و نیویورک قرار دارد.

حراجی کریستیز کریستیز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین