کد خبر: 23974 A

گل‌هایی که نماد زنانگی است

گل‌هایی که نماد زنانگی است

«دره‌ام چه سرسبز بود» عنوان نمایشگاه اخیر مریم دل‌افکن است که در گالری هپتا برپاست.

ایران آرت: نمایشگاه آثار مریم دل‌افکن با عنوان «دره‌ام چه سرسبز بود» در گالری هپتا برپاست. در این نمایشگاه 22 اثر به نمایش درآمده است که با تکنیک میکس مدیا و چاپ تولید شده‌اند. دل‌افکن در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره آثار این مجموعه گفت: این نقاشی‌ها بر اساس دغدغه‌هایی به وجود آمده‌اند که می‌توانند دغدغه‌های هر زنی در هر جای دنیا باشند.

دل‌افکن افزود: دغدغه‌های اجتماعی، اقتصادی، هنری، عاطفی و... توسط افراد مختلف به زبان‌های متفاوت منعکس می‌شود. این دغدغه‌ها نشات گرفته از روحیات لطیف زنان است اما آنها با همین روحیه می‌توانند در عرصه‌هایی مانند سیاست و اقتصاد با قدرت ظاهر شوند. نام "دره‌ام چه سرسبز بود" را بر همین اساس انتخاب کردم و قصد داشتم بگویم با وجود خطراتی که همیشه برای خانم‌ها وجود دارد اما آنها خطرات دره را نمی‌بینند و به سمت شقایق زیبای انتهای آن می‌روند. این قدرت در وجود همه زنان هست اما در بعضی پر رنگ‌تر و در بعضی دیگر کمرنگ دیده می‌شود.

او با اشاره به اینکه گل را به‌عنوان نمادی از زنان در نظر گرفته است گفت: قصد داشتم نمادی همه‌گیر و قابل لمس را نشان دهم. گل موجودی بسیار پیچیده است که از سویی جلوه‌ای از کمال آسمانی و از سوی دیگر بیانگر رنج زمینی است و گویی خصلت زنانگی را به‌روشنی نمایان می‌کند.

دل‌افکن با بیان اینکه از مواد گوناگون استفاده کرده و نوعی از چاپ دستی را برای این آثار به وجود آورده است گفت: نظراتی که از بازدیدکنندگان می‌شنیدم برایم جالب بود و آنها عقیده داشتند نوع نگاه و المان‌های به کار رفته در آثار باعث می‌شود صرفاً با نقاشی گل مواجه نباشند. بیشتر افراد می‌توانستند از دید خودشان مفاهیم اجتماعی و انسانی را در نقاشی‌ها پیدا کنند.

نمایشگاه آثار مریم دل‌افکن تا روز چهارشنبه ۱۰ مرداد ماه در گالری هپتا به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان ایرانشهر، ضلع غربی پارک هنرمندان، بن‌بست نیکو‌شهر، شماره ۳، طبقه‌ همکف ادامه دارد.

 

گالری هپتا مریم دل افکن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین