کد خبر: 23745 A

صلح از زاویه دید یک نقاش زن

صلح از زاویه دید یک نقاش زن

نمایشگاه آثار نقاشی و حجم دلارام قائمی در گالری شکوه برپاست.

ایران آرت: نمایشگاه نقاشی دلارام قائمی با عنوان «طنین صلح» در گالری شکوه برپاست. این هنرمند درباره آثارش که در دو سالن مجزا این گالری نمایش داده شده است گفت : آثارم ارائه شد تا بیانگر تلاشی باشد برای بازنمایی صلح. این حرکت کاوشی است در راستای تاریخ، فرهنگ و تمدن سرزمینم.

وی افزود: این آثار قصد دارد که تاریخ سرزمین ایران را زنده کند. در سالن  بالا کارهای دست‌سازم به نمایش درآمده که المان‌های صلح در آنها قابل مشاهده است.

گالری شکوه

او گفت: در این آثار می‌توان دوره‌های مختلف تاریخی مانند دوره ساسانیان و قاجارها  را مشاهده کرد. تلاش کردم روی مفهوم صلح تمرکز کنم. مفهومی که امروز در دنیا بسیار کمرنگ شده است و می‌خواستم به گذشته عزیزان و بزرگان کشور خودمان اشاره کنم.

قائمی استفاده نمادین از نخل را در مجموعه «نخل‌های سرزمین من» اشاره‌ای به زنده بودن این گیاه دانست و گفت: واحد شمارش نخلمانند انسان، نفر است و  نشان از ارزش این گیاه دارد و درواقع نسل یک درخت همیشه زنده است.

وی افزود: تکنیک این آثار، رنگ و روغن، اکریلیک و ترکیب مواد و شامل ۲۵ اثر است که تلاش می‌کند گذشته تا امروز کشور را بررسی کند.

این هنرمند همچنین گفت: المان‌هایی از جنوب کشور همچون نخل‌ها، یادواره و تندیس در  نقاشیهایم مشهود است و خاطره این المان‌ها را برای بیننده زنده می‌کند. خوشبختانه مخاطبان نیز با آثار توانستند ارتباط برقرار کنند. صلح در آثارم به معنای نبود جنگ نیست، بلکه فضیلتی است والا و فرازمند که از درون جان، مایه می‌گیرد.

گالری شکوه

لازم به یادآوری است، نمایش نقاشى‌هاى دلارام قائمى تا ٣ مردادماه در گالری شکوه به نشانی فرمانیه، اندرزگو، سلیمى شمالى، امیرنورى، شماره ١٩ میزبان علاقمندان است.

گالری شکوه دلارام قائمی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین