کد خبر: 23699 A

نگاه کلاسیک به نقاشی با خاکستری‌ها

نگاه کلاسیک به نقاشی با خاکستری‌ها

«پس از خاکستری‌ها» عنوان نمایشگاه نقاشی آیسن محمد است که این روزها در گالری شلمان برپاست.

ایران آرت: نمایشگاه نقاشی آیسن محمد با عنوان «پس از خاکستری‌ها» در گالری شلمان برپاست. این هنرمند درباره آثارش به ایران آرت گفت: این مجموعه از کارهای رنگ‌و روغن‌ام است که سعی کردم رئال باشد.

وی افزود: مجموعه حاضر، گزیده‌ای از آثاری است که طی ۱۱ سال گذشته خلق کرده‌ام و روی هم رفته ۱۷ اثر است. منظره، پرتره و حیوانات از اصلی‌ترین سوژه‌های این آثار هستند.

او درباره عنوان نمایشگاه خود گفت: «پس از خاکستری‌ها» در واقع اشاره به دنیایی است که بعد از خاکستری و به صورت رنگی به مخاطب ارائه می‌شود. سعی کردم آثاری که در این نمایشگاه می‌آورم رنگی باشد و فضای شادی را به مخاطب القا کند.

این هنرمند توضیح داد: آثار هنری دارند به فضاهای مدرن گرایش پیدا می‌کنند و این آثار اغلب برخلاف آثار کلاسیک رنگی نیستند. اما من متوجه شدم مردم هنوز منظره دیدن را دوست دارند. آنها هنوز به تماشای آثار شاد و رنگی علاقه دارند. به همین دلیل تصمیم گرفتم در حال و هوای کلاسیک‌تری کار کنم.

او گفت: این به روحیه شخصی‌ام برمی‌گردد. به هر حال شیوه معمول من استفاده از رنگ‌هاست. احساس می‌کنم در کارهایی که این روزها نمایش داده می‌شود جنب و جوش رنگ‌ها وجود ندارد و فضا خاکستری است. به خاطر همین روحیه است که وقتی عکاسی می‌کنم هم علاقه چندانی به ثبت سیاه‌وسفید تصاویر ندارد و رنگ‌ها توجهم را جلب می‌کنند.

او درباره بزرگ بودن سایز عکس‌هایش هم گفت: تابلوهای سایز بزرگ را دوست دارم. چون احساس می‌کنم در این قطع دست هنرمند برای خلق اثر باز است.

محمد گفت: از کودکی به نقاشی علاقه داشتم ولی در دانشگاه مهندسی خواندم. درس‌های خشک دانشگاه باعث شد خیلی جدی به نقاشی بپردازم و به روحیه‌ام را تلطیف کنم. به همین خاطر نقاشی تبدیل به دغدغه مهم زندگی‌ام شد.

آیسن محمد همچنین گفت: نمایشگاه بعدی‌ام تلفیقی از عکس و نقاشی خواهد بود. ایده اولیه آن در ذهنم وجود دارد و تصمیم دارم در یکی دو سال آینده به آن بپردازم. در آثار این نمایشگاه نقاشی و عکس به شکلی در کنار هم قرار می‌گیرند که بدون هم بی‌معنا باشند و فقط در تکمیل هم معنا پیدا کنند.

نمایشگاه «پس از خاکستری‌ها» تا سوم مرداد در گالری شلمان به نشانی میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک 27 برپاست.

 

گالری شلمان آیسن محمد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین