کد خبر: 23606 A

تصویری متفاوت از زنان ایرانی در نمایشگاه آثار ژیلا دژم

تصویری متفاوت از زنان ایرانی در نمایشگاه آثار ژیلا دژم

تازه‌ترین آثار ژیلا دژم هنرمند باسابقه عکاس با عنوان "زبان بی‌زبانی" از 29 تیرماه در گالری ایده به نمایش درآمده است.

ایران آرت: ژیلا دژم جدیدترین آثار خود را که با موضوع زنان جوان جامعه است در گالری ایده به نمایش درآورده است، در این نمایشگاه 15 اثر از این هنرمند به نمایش درآمده که جریان سیر فرهنگی در جامعه را نشان می‌دهد.

این هنرمند عکاس برگزاری نمایشگاه "زبان بی‌زبانی" را حاصل تجربیات سال‌های زندگی خود می‌داند و در این باره گفت: نمایشگاه زبان بی‌زبانی حاصل 65 سال تجربه من است که سعی داشته‌ام بیان کنم.

او افزود: موضوع این نمایشگاه زنان جوان هستند در واقع نگاه من در این عکس‌ها به نوعی ادامه نمایشگاه قبلی من بود که در سال 90 برگزار کردم.

این هنرمند دلیل انتخاب این ایده را توجه به سیر فرهنگی جامعه دانست و بیان کرد: در این نمایشگاه من سعی داشتم که زن و فرهنگ ایرانی را تصویر کنم زیرا این سیر فرهنگی در شرایط مختلف دچار تغییراتی شده است که البته به واسطه داشتن ریشه و عمق تاریخی، نوعی اصالت را حفظ کرده است.

دژم درباره مدت زمان اجرای آثار این نمایشگاه گفت: فکر کردن بر روی ایده اثر و اندیشیدن درباره آن برای من بیشترین پروسه زمانی است کما اینکه در مورد نمایشگاه قبلی نیز سه سال فکر کردن درباره ایده‌ام به طول انجامید.

او ادامه داد: در مورد نمایشگاه "زبان بی‌زبانی" نیز من سال‌ها به ایده آن اندیشیدم و حتی قبل از آن نیز تحقیقی درباره مدل موی زنان ایرانی از دوران باستان تا قاجار را انجام دادم تا بدانم که در فرهنگ و گذشته هویتی ما چه اتفاقاتی رخ داده است.

این هنرمند خاطر نشان کرد: به نظر من ایده اجرای نمایشگاه "زبان بی‌زبانی" حاصل زندگی من در 60 سال گذشته است که من آن را طی چند ماه عکاسی کردم.

دژم افزود: در این نمایشگاه 15 عکس در ابعاد 100 در 70 به نمایش گذاشته شده که در برخی از آن‌ها فتوشاپ برای ویرایش کارها استفاده شده است البته این بدان معنا نیست که عکس‌ها با استفاده از فتوشاپ ترکیب تزئینی یافته‌اند بلکه نگاه اصلی من بر روی مفاهیم کارها بوده است.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه "زبان بی‌زبانی" تا 5 مرداد ماه برپاست و علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه از ساعت 10 تا 19 به گالری ایده واقع در میدان هفت تیر، خیابان قائم مقام، میدان شعاع، خیابان هجدهم، پلاک۲۶ مراجعه کنند.

 

 

 

گالری ایده ژیلا دژم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین