کد خبر: 23443 A

درختان سیالی که بداهه شکل می‌گیرند / روایت پری سیف‌الله زاده از نمایشگاه آثارش در گالری شکوه

درختان سیالی که بداهه شکل می‌گیرند /  روایت پری سیف‌الله زاده  از نمایشگاه آثارش در گالری شکوه

نمایشگاه نقاشی پری سیف‌الله زاده با عنوان «درختان سیال من» در گالری شکوه برپاست.

ایران‌آرت: نمایشگاه نقاشی پری سیف‌الله زاده با عنوان «درختان سیال من» در گالری شکوه برپاست. این هنرمند درباره آثارش به ایران آرت گفت: تکنیک من کاملا سیال است و برای اولین بار در ایران از آن بهره می‌برم. روش کار به این شکل است که ابتدا رنگ را داخل یک لیوان می‌ریزم و روی آن یک لایه روغن سیلیکون می‌ریزم. همین‌طور رنگ‌ها را لایه به لایه با روغن سیلیکون روی هم می‌ریزم.

وی افزود: در این روش باید بوم به صورت تخت روی زمین قرار بگیرد. رنگ را در این مرحله روی بوم می‌ریزم و چون فرم کاملا بداهه است، حرکت رنگ‌ها را کنترل می‌کنم تا به فرم مورد نظرم برسم و آن را شکل دهم. برای این کار از کاردک و قلم‌موی پهن استفاده می‌کنم.

پری سیف الله زاده

این هنرمند گفت: من درخت را یک موجود زنده و پویا می‌بینم که دارای حرکت است. از نظر من درخت یک سوژه کاملا سیال است و به همین دلیل است که برای اجرای فرم به این سوژه علاقه‌مند شدم و درختان را نقاشی کردم.

این هنرمند قزوینی گفت: در دنیا هنرمندان از این تکنیک برای اجرای نقاشی‌های انتزاعی بهره می‌برند و مخاطبان خودشان را نیز دارند. اما مهم‌ترین ویژگی آن برای من سیالیت آثار تولید شده بود و سعی کردم روی آن تمرکز کنم.

پری سیف الله زاده

سیف‌الله زاده گفت: در این نمایشگاه ۲۵ اثر با این تکنیک به نمایش درآمده است اما تعداد آثاری که در این سال‌ها خلق کرده‌ام بسیار بیشتر است. در آینده با سرعت بیشتری روی آن کار می‌کنم و نمایشگاه‌های آینده‌ام روی این تکنیک تمرکز خواهد یافت. تاکنون حدود ۱۲ نمایشگاه از آثارم در کشور برگزار شده است ولی این بار می‌خواهم روی همین تکنیک سیال تمرکز کنم.

پری سیف الله زاده

نمایشگاه «درختان سیال من» تا ۳۱ تیرماه در گالری شکوه به نشانی فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک 19 دایر است.

گالری شکوه پری سیف‌الله زاده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین