کد خبر: 23441 A

زندگی در دنیای سرامیکی / روایت منوچهر سلطانی از نمایشگاه «عروسک‌های زنده» در گالری ویستاپلاس

زندگی در دنیای سرامیکی / روایت منوچهر سلطانی از نمایشگاه «عروسک‌های زنده» در گالری ویستاپلاس

نمایشگاه آثار منوچهر سلطانی در گالری ویستا پلاس برپاست. این هنرمند آثارش را حاصل پرورش ایده‌ای قدیمی معرفی کرد.

ایران‌آرت: نمایشگاه آثار منوچهر سلطانی با عنوان «عروسک‌های زنده» در گالری ویستاپلاس برپا است. این هنرمند درباره آثارش به ایران‌آرت گفت: ایده اولیه این آثار مربوط به پیش از ورودم به دانشگاه است. همیشه به دیالوگ‌های دیگران گوش می‌دادم و بخشی از آنها را می‌نوشتم. بعد از مدتی فهمیدم مردم در گفت‌وگو دچار پرش هستند و بیشتر اوقات تنها برای گذران وقت حرف می‌زنند.

وی افزود: بعد ورود به دانشگاه  این ایده هم همراهم آمد. در ترم‌های آخر که وارد کار عملی شدم این ایده را با استادانم مطرح کردم و آنها هم استقبال کردند. به همین دلیل تمرکزم را روی پرورش آن گذاشتم. نام این نمایشگاه یعنی «عروسک زنده» را از همان اول انتخاب کرده بودم که اشاره‌ای است به رفتار ما انسان‌ها. استادم از فضای سفیدی که کار بر روی آن پیش می‌رفت استقبال کرد و پیشنهاد کرد آن را دنبال کنم.

او درباره فضای کارهایش گفت: محتوا در این مجموعه آثار به همین شکل پیش رفت و سعی کردم اثر ویژگی‌های پوستر را داشته باشد. یعنی پیام خود را سریع در دسترس مخاطب قرار دهد.

سلطانی گفت: حجم اطلاعات و تعدد رسانه‌ها در دنیای امروز باعث شده ما به راحتی از کنار تلخی و شیرینی حوادث بگذریم و آنها را صرفا به عنوان یک خبر به همدیگر انتقال دهیم. درواقع تصویر واقعی را دریافت نمی‌کنیم و در فضاهای دوستانه تبدیل به مانکن‌های زنده شدیم که تنها لباس پوشیدیم و حرکت می‌کنیم.

این هنرمند توضیح داد: من اسم این دنیا را دنیای سرامیکی گذاشتم. همه فضای ما مربعی و مستطیلی شده است. این دنیا از وقتی شروع شد که فرش‌های‌مان جمع شد و مبلمان به خانه‌ها آمد. در این شرایط حتی اگر فضای خانه‌های‌مان کوچک باشد باید حتما مبلمان کاملی در آن بگنجانیم.

منوچهر سلطانی گفت: در ابتدا تکنیکم اکریلیک روی بوم بود ولی هرچه جلوتر رفتم به چاپ و رنگ و روغن علاقه‌مند شدم. در این نمایشگاه آثاری با تکنیک اکریلیک روی ام‌دی‌اف و فوتومونتاژ هم دارم.

او ادامه داد: این ایده از اول با من رشد کرده و در آینده هم ادامه خواهد یافت. می‌دانم دارد به کجا می‌رود و برای آن برنامه دارم. ممکن است مدتی به همین شکل ادامه پیدا کند و بعد از راه‌های دیگری برای بیان مفهوم استفاده کنم.

این هنرمند در ادامه گفت: مخاطب این آثار را دوست داشت و از من توضیح می‌خواست. با توضیحاتم آنها بیشتر علاقه‌مند شدند درباره آثار و مفهوم کار بدانند. برخی از کارهای این مجموعه مدل‌های زنده داشتند. از این‌ها عکس می‌گرفتم و عکس‌ها را کنار هم می‌گذاشتم.

نمایشگاه «عروسک‌های زنده» تا اول مرداد ماه در گالری ویستا به نشانی یابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک 11 برقرار است.

 

گالری ویستا گالری ویستا پلاس منوچهر سلطانی عروسک های زنده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین