کد خبر: 23414 A

نمایشگاه عکس بهرام باجلان در گالری فرشته

نمایشگاه عکس بهرام باجلان در گالری فرشته

نمایشگاه انفرادی عکس با موضوع طبیعت و با آثاری از بهرام باجلان در گالری فرشته برگزار می‌شود.

ایران آرت: آیین افتتاحیه نمایشگاه انفرادی عکس بهرام باجلان، عصر آدینه 29 تیرماه ساعت 16 در گالری این مجموعه فرهنگی - هنری برگزار می‌شود.

بنابراعلام هنرآنلاین، درباره این نمایشگاه و به قلم حجت امانی آمده است: طبیعت به مفهوم (لنداسکیپ) همواره موضوع مورد توجه بسیاری از هنرمندان در طول تاریخ هنر بوده است. در مشرق زمین تنوع اقلیمی و نگاه‌های فرازمینی در ایجاد نگرش‌های گوناگون به مسئله طبیعت و بازیابی آن در صورت‌های خیالی درونی نقش مهمی به‌عنوان بستر و خاستگاه انسان داشته، که رد پای این نوع نگرش در هنرشان مشهود است. امروزه تغییر در طبیعت، ذهن هنرمندان را به انگاره‌های ذهنی طبیعت خیالین و یا گذر از آن، بیشتر سوق می‌دهد که برداشت‌های متنوعی از آن حاصل آمده است.

تجربه‌های زیست، از دیگر مولفه‌هایی است که در ایجاد نگرش و برداشت‌های شخصی از طبیعت نقش اساسی دارد. همزیستی و بازگشت به طبیعت سرزمین مادری در یادداشت‌های تصویری بهرام باجلان هنرمندی با پیشینه موسیقایی در این مجموعه قابل مشاهده است. علاوه بر آن، نورهای لطیف و تند صبحگاه و عصرگاهی او را وسوسه می‌کند تا با دریچه دوربین به جستجوی طبیعت بپردازد. این مجموعه از عکس‌های او که سرشار از رنگ دسترنج و برکت زمین است حاصل نگاه تغزلی‌اش به طبیعت زادگاهش است.

این نمایشگاه تا دوازدهم مردادماه در گالری شهرکتاب فرشته و به نشانی خیابان دکتر شریعتی، پایین‌تر از پل صدر پلاک 1671میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

 

گالری فرشته بهرام باجلان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین