کد خبر: 23378 A

نقاشی‌هایی که پلان‌بندی دارند / «در جنگل ما» تمدید شد

نقاشی‌هایی که پلان‌بندی دارند / «در جنگل ما» تمدید شد

نمایشگاه آثار مژده سجادی با عنوان «در جنگل ما» به نقد وضعیت مردم امروز جامعه ما در شرایط بی‌نظمی می‌پردازد.

ایران آرت: نمایشگاه آثار مژده سجادی در گالری شیرین برپاست. این هنرمند درباره آثارش به ایران آرت گفت: برای این نمایشگاه هشت اثر تازه با تکنیک رنگ‌وروغن آورده‌ام و دو کار قدیمی از مجموعه backseen که مربوط به پشت صحنه زندگی روزمره زنان است. همچنین یک ویدئو هم در نمایشگاه نمایش داده می‌شود.

سجادی گفت: نمایشگاه «در جنگل ما» در واقع با الهام از نقش‌برجسته‌ای در طاق بستان خلق شده است که مربوط به شکار خسروپرویز است. این نقش برجسته یک روایت است که آغاز، اوج و انجام خودش را دارد. اما تصویر من از آن، در واقع کاملا در تناقض با اثر اصلی است. می‌خواستم سیکل معیوب زندگی را نشان دهم.

او در توضیح هدفش گفت: از فریم اول تا فریم آخر، کارکترها دور خودشان می‌گردند و درواقع داخل این سیکل هستند. جنگل در واقع نماد آن محیط بی‌نظم و بی‌عاقبت است و «ما» هم در واقع همه ما هستیم که در این سرزمین زندگی می‌کنیم. در این تابلوها حیوانات وجود دارند ولی اکشنی با انسان ندارند. گویا که ما در این جنگل ماسکه شدیم و کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.

وی درباره دو اثر دیگر به نمایش درآمده دراین نمایشگاه گفت: قرار بود این دو اثر جدا قرار بگیرد ولی این اتفاق نیفتاد. این دو اثر هم قصد دارند تکرار و روزمرگی را نشان بدهند و درواقع زنانی هستند که درگیر شست‌وشو و وسواس تمیزی هستند.

سجادی درباره ویدئوی به نمایش درآمده در گالری شیرین نیز گفت: این ویدئو یک دقیقه است و آدمی را نشان می‌دهد که از پشت یک پرده شبیه پرچم ایران دارد با چراغ قوه به دنبال راهی می‌گردد برای فرار.

او تکنیک کار خود را دشوار توصیف کرد و گفت: خلق این آثار زمانبر است زیرا از روش خاصی استفاده می‌کنم. اول بکراندی برای کار می‌کشم و درواقع با ضربه قلم محو کار می‌کنم و اجازه می‌دهم کار خشک شود. سپس با استفاده از رنگ و روغن و خط کش و قلم‌موی تخت، خط‌های عمودی کار را با غلظت بیشتر می‌کشم. در مرحله بعد یک بار همین کار را با خط‌های افقی می‌کنم.

مژده سجادی در پایان گفت: برخی فکر می‌کنند که این کار چاپ است اما اینطور نیست و همه مراحل را دستی انجام می‌دهم. در نقاشی به دنبال پلان‌های متعدد هستم و از این طریق به مخاطب امکان می‌دهم با پلان‌های جلو و عقب مواجه شود.

نمایشگاه «در جنگل ما» تا سوم مرداد در گالری شیرین تمدید شده است. علاقه‌مندان به خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک5 مراجعه کنند.

 

گالری شیرین مژده سجادی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین