کد خبر: 23271 A

حرکت از تلخی به سمت روشنی / «اسید آمینه‌ها» وحید چمانی در گالری شیرین

حرکت از تلخی به سمت روشنی / «اسید آمینه‌ها» وحید چمانی در گالری شیرین

نمایشگاه آثار طراحی وحید چمانی برای نخستین بار در گالری شیرین برپاست.

ایران‌آرت: نمایشگاه آثار وحید چمانی با عنوان «اسید آمینه‌ها» در گالری شیرین برپاست. این هنرمند درباره آثارش به ایران‌آرت گفت: این نمایشگاه نیز مانند نمایشگاه‌های قبلی‌ام اسید آمینه‌ها نام دارد. اسید‌های آمینه پایه شکل‌گیری تمام موجودات زنده هستند، به همین دلیل برایم جالب هستند.

وی افزود: در این نمایشگاه، حدود سی اثر به نمایش درآمده که اکثر آنها با مداد کنته و زغال روی مقوا هستند. ایده این طراحی‌ها ده دوزاده سال قبل شکل گرفته ولی آثار نمایش داده شده در این نمایشگاه بیشتر مربوط به یک سال گذشته هستند.

این هنرمند گفت: این اولین تجربه نمایشگاه طراحی بنده است و از این تجربه راضی هستم. وجه اشتراک کارها، خصلت سادگی و بی‌پیرایگی طراحی‌ به طور کلی است. در این مدیا هنرمند رها است و می‌تواند آثار متنوعی خلق کند. این آثار همچنین کاملا مستقل هستند و به عنوان اتودهای اولیه نقاشی‌هایم خلق نشده‌اند. بلکه دقیقا برای ارائه به همین شکل کامل شدند.

چمانی همچنین گفت: در طراحی به دلیل درگیر نشدن با بسیاری از مسائل تکنیکی که در نقاشی با آنها روبه‌رو هستم، کار ساده‌تری در پیش دارم و می‌توانم به بیان ایده‌هایم فارغ از این دغدغه‌ها بپردازم. البته مفهوم سادگی بسیار نسبی است. در طراحی چیزی که برایم جالب است بداهگی است، زیرا می‌توان بدون ایده کاملی به سراغ آن رفت و اثری خلق کرد.

او گفت: همیشه برداشت مخاطب از نمایشگاه‌هایم خیلی تلخ و جدی بود. استقبال از این نمایشگاه بسیار خوب بود. از مجموعه بازخوردهایی که گرفتم به این نتیجه رسیدم که آثارم در این مجموعه به سمت فضایی روشن رفته است. به همین دلیل کار در این زمینه را ادامه خواهم داد و تجربه نمایشگاه طراحی را ادامه می‌دهم.

گالری شیرین

لازم به یادآوری است نمایشگاه آثار وحید چمانی با عنوان «اسیدآمینه‌ها»  قرار بود تا 27 تیرماه در گالری شیرین ادامه داشته باشد که این زمان یک هفته تمدید شده و علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به آدرس خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه 13 شماره 5 مراجعه کنند.

 

گالری شیرین وحید چمانی اسید آمینه ها
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین