کد خبر: 2322 A

محمد رضا عرب خزائلی برنده 30 میلیونی نخستین جایزه هنر معاصر ویستا/ تقدیر از یک عمر فعالیت هنری کامبیز درم بخش

محمد رضا عرب خزائلی برنده 30 میلیونی نخستین جایزه هنر معاصر ویستا/ تقدیر از یک عمر فعالیت هنری کامبیز درم بخش

جایزه هنر معاصر ویستا، با محوریت ایده هنری، نخستین برنده خود را شناخت.

ایران آرت :  آیین اهدای نخستین جایزه هنر معاصر ویستا عصر یکشنبه 8 اسفندماه در تالار فرخی یزدی باغ موزه قصر برگزار شد و مرتضی عرب خزائلی نخستین جایزه هنر معاصر ویستا را از آن خود کرد.

فضای گالری ویستا گسترش می باید

در ابتدای این مراسم دکتر پریسا پهلوان مدیر گالری ویستا و برگزار کننده این جایزه هنری گفت:این جایزه همگام شده است با آغاز چهارمین سال فعالیت گالری ویستا.ده سال پیش فکر تاسیس گالری ویستا در ذهن من آغاز شد و بعد از طرح پرسش های متعدد تلاش شد تا گالری ویستا پاسخی به چرایی هایی باشد که درباره هنر معاصر پیش آمده است.

او ادامه داد:ما تلاش کردیم با شفافیت و صمیمیت در کنار هنرمندان باشیم و بستری را برای حمایت ایجاد کند تا به نحو شایسته آثار هنرمندان عرضه شود  و در خدمت هنر ایرانی باشد.

مدیر گالری ویستا گفت:ظهور نسل جدید هنرمندان و گسترش رسانه های جدید این فضا را ایجاد می کند با لحن و فضای بصری جدیدی رو به رو هستیم چشم انداز جایزه ویستا این بود که بتوانیم به ایده هنرمند در هنر معاصر و بر اساس فراخوان جایزه بدهیم.

پهلوان گفت:هنرمندان باید پروپوزال ارائه می دادند و فرآیند  طولانی طی کرد و خیلی از دوستان در ارتباط بودندتا در نهایت 150 طرح به دبیرخانه رسید. که 110 طرح برای بانوان و باقی طرح ها برای آقایان بود .سن کمترین هنرمند حاضر 22 سال و مسن ترین فرد 57 سال بود و بیشتر طرح ها در زمینه چیدمان ، نقاشی ، ویدئوآرت  ، عکس و ویدئوهای دیگر .

او ادامه داد:اعتبار یک جایزه به هیئت داوران آن است .از طرفی هدف دیگر گالری ویستا برای دوره های بعد می خواهد دو نوع تقدیر را پایه گذاری کند.یک پیشکسوتانی که اولین گام را برای هنر معاصر گذاشتند و دو افرادی که با نگاه ویژه در حوزه های مطبوعاتی  و با نگاه ویژه تاثیر بر هنر معاصر تاثیر گذاشتند.

مدیر گالری ویستا گفت:ما در حال حاضر به دنبال گسترش فضای فیزیکی گالری ویستا هستیم و امیدواریم به واسطه این جایزه این اتفاق نیز رخ بدهد.

این جایزه باید به الگو بدل شود

بهنام کامرانی رئیس هیئت داوران این جشنواره نیز در ادامه این مراسم گفت:گالری  در واقع یک بنگاه اقتصادی است  و این که یک گالری به ایده اهمیت داده است و برای آن جایزه ای را در نظر گرفته است به عنوان یک حامی در پیشرفت اجرای آثار هنری نیز تاثیر گذار است و باید از این حرکت ها تشکر کرد.

او ادامه داد:مجموعه داران ، شرکت ها و بنگاه های مالی و گالری ها کم کم باید به اهمیت هنر معاصر و اهمیت فکر و ایده فارغ از سود فکر کنند و این جایزه باید الگویی شود برای ارگان های دولتی است.

این هنرمند نقاش گفت:این حرکت نیازمند نقد  و ایده ها ی جدید است  و همان طور که در برابر ایده ها انعطاف داشتیم ما امیدواریم با استقبال از این حرکت  بار دیگر هنرمندان با ایده های خود در کنار گالری باشند و به این حرکت ویژه رونق ببخشند.

کامرانی گفت:بر اساس شرایط  فراخوان و داوری و به دلیلی این که آثار همگی در یک سطح بودند ما به امتیاز دهی بسنده کردیم  و در نهایت طرحی که بیشترین امتیاز را آورده بود برگزیده شد.

در ادامه این مراسم از کامبیز درم بخش هنرمند پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی به پاس فعالیت های گسترده هنری اش در طول سال گذشته  تقدیر شد.

هم چنین با حضور اعضای هیئت داوران نشان ویستا به درسا اسدی، مهسا احسنی، علی میرزایی و هاوری دانش،  علیرضا شهریاری، بیژن قاسمی و مهدیه پازوکی، ترلان تبار، نازنین اعوانی و مهدیه کواکب پناه و محمد رضا عرب خزائلی  اهدا شد.

گالری ویستا

 در ادامه و با حضور رضا بنفشه خواه و شهره سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون نخستین جایزه هنر معاصر ویستا به مبلغ 30 میلیون تومان چک نقدی در وجه هنرمند به محمدرضا عرب خزائلی اهدا شد تا بتواند پروژه خود را برای نمایش دادن در گالری اجرایی کند.

اجرای این مراسم بر عهده  فربود دبیر جشنواره هنر برای صلح بود و گروه موسیقی " یار آوا " در ابتدای و در میانه این مراسم به اجرای پرفورمنس و موسیقی پرداختند.

در انتهای این مراسم نیز حاضران لیبل نخستین جایزه هنر معاصر ویستا را امضا کردند.

 

IMG_3596

گالری ویستا پریسا پهلوان محمد رضا عرب خزائلی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین