کد خبر: 22825 A

لئوناردو داوینچی از چه نقاشانی تاثیر گرفت؟/ بررسی آثار داوینچی در نمایشگاهی در دانشگاه ییل+ عکس

لئوناردو داوینچی از چه نقاشانی تاثیر گرفت؟/ بررسی آثار داوینچی در نمایشگاهی در دانشگاه ییل+ عکس

گالری دانشگاه ییل آمریکا موضوع جالبی را برای نمایشگاهی از آثار داوینچی انتخاب کرده است.

ایران آرت: گالری دانشگاه ییل آمریکا در نمایشگاهی با عنوان "لئوناردو: هنرمندی برآمده از استودیو وروکو" از تاثیر پذیری داوینچی از هنرمندان هم دوره‌ای‌اش پرده برداشته است. این نمایشگاه از 29 ژوئن افتتاح شده و تا هفتم اکتبر 2018 برپا خواهد بود.

به گزارش ایران آرت به نقل از آرت دیلی؛ در این نمایشگاه آثار لئوناردو داوینیچی به عنوان یکی از مشهورترین هنرمندان دوره رنسانس در ایتالیا کاویده می‌شود. در این نمایشگاه داوینچی به عنوان هنرمندی برآمده از کارگاه وروکو مورد توجه قرار گرفته است. آندرئا دل وروکو (Andrea del Verrocchio) نقاش و مجسمه‌ساز شهیر ایتالیایی  در سال ۱۴۳۵، 17 سال قبل از داوینیچی به دنیا آمده است و در سال ۱۴۸۸ یعنی 31 سال پیش از لئوناردو فوت کرده است. او معلم و استاد داوینیچی بوده است و در نمایشگاهی که دانشگاه ییل ترتیب داده است آثار داوینچی به عنوان کارهایی تحت تاثیر آرای استاد مورد واکاوی قرار گرفته است.

در این نمایشگاه بعضی از آثار داوینچی که در بازه زمانی خاصی خلق شده‌اند در کنار آثاری از آندرئا دل وروکو، سیمونه فروچی (1493-1437) و جیکوپو دا سِلایو (1493-1441) به نمایش گذاشته شده است.

1

11

2

22

3

 

4

آندرئا دل وروکو

5

سیمونه فروچی

6

جیکوپو دا سِلایو

 

 

لئوناردو داوینچی دانشگاه ییل وروکو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین