کد خبر: 22435 A

استفاده از ابزار دیجیتال برای بیان هنر/ روایت آزاده تیموریان از تجربه استفاده از روش‌های هنر جدید

استفاده از ابزار دیجیتال برای بیان هنر/ روایت آزاده تیموریان از تجربه استفاده از روش‌های هنر جدید

نمایشگاه نقاشی دیجیتال آزاده تیموریان در گالری خط سفید برپاست. این هنرمند، بیان مفهوم را مقدم بر آموزش تکنیک‌های پیچیده می‌داند.

ایران‌آرت: گالری خط سفید میزبان آثار آزاده تیموریان با مدیای نقاشی دیجیتال و با عنوان «من» است. این هنرمند درباره آثار اخیرش به ایران آرت گفت: این مجموعه شامل ۱۵ اثر است و از دو بخش تشکیل شده است. تعدادی از آثار سال ۹۱ انجام شده‌اند و تعدادی سال ۹۶. این موضوع سال‌ها در ذهن من جاری بوده و نام مجموعه هم از همین دغدغه ذهنی می‌آید؛ درواقع بیانگر خود من است در کشاکش با آنچه پیرامونم و برایم رخ می‌دهد.

این هنرمند تجسمی گفت: سالهاست که نقاشی می‌کنم با تکنیک میکس مدیا یا همان ترکیب مواد و در نقاشی سال‌هاست به دنبال دستیابی به بافت‌های مختلف هستم. در این زمینه تجربه‌های عکاسی زیادی نیز داشتم و سعی کردم بافت‌های مختلف را ببینم و از آنها عکس بگیرم تا بتوانم در کارم از آن‌ها استفاده کنم. از جایی متوجه شدم که با دستیابی به ترکیب‌های مختلف از مواد و به کارگیری مدیا در شکل‌های مختلف و متفاوت می‌توان آثار بهتر و تازه‌تری خلق کرد.

وی افزود: برای این کار به سراغ نرم‌افزار رفتم و مجموعه‌ای از عکس‌ها و بافت‌ها را برای رسیدن به ایده مورد نظرم کنار هم گذاشتم این بافت‌ها شامل دو بخش بود. یکی بافت‌های موجود در طبیعت و بناهای تاریخی و یکی هم بافت‌هایی که خودم ایجاد کرده بودم .

تیموریان توضیح داد: آموختن و استفاده از امکانات دیجیتال دشوار نیست و می‌توان از آن برای منتقل کردن مفاهیم مورد نظر هنرمند به مخاطب استفاده کرد. این ابزارهای نو در دنیا شناخته شده هستند و در اختیار هنرمندان قرار دارند. درواقع منطق ماجرا این است که هنرمند به جای صرف زمان زیاد برای آموزش تکنیک‌های پیچیده، با استفاده از امکاناتی که ابزارها به او می‌دهند، تمرکزش را روی خلق اثر هنری و پرورش مفاهیم ذهنی‌اش می‌کند.

آزاده تیموریان گفت: من یک نقاش آبستره هستم و بسیار برایم اهمیت دارد که کارم در مخاطب تاثیرگذار باشد و ذهنش را درگیر کند. به همین دلیل تصمیم گرفتم بیشتر به معنا و مفهوم اثرم بها دهم و اولویتم را از وقت گذاشتن برای کسب مهارت برای این مجموعه خارج کنم. تکنیک هایپررئال مهارتی بود که برای به تصویر کشیدن این مجموعه می‌توانستم استفاده کنم.

وی درباره آموزش تکنیک هایپررئال توضیح داد: زمان زیادی صرف آموزش این تکنیک می‌شود که برای این مجموعه مشخص ضرورتی نداشت. کتمان نمی‌کنم که آموزش هر تکنیکی شاید به هنرمندان برای پرورش ایده‌های‌شان کمک کند اما مسئله انتخاب شخصی است که شما چه انتخابی برای‌تان مناسب‌تر است.

این هنرمند در پایان گفت: دلم می‌خواهد این مهارت را در ایران به مخاطبان معرفی کنم. البته در جهان کاملا شناخته شده و رایج است. در جهان دیگر حتی قلم‌مو منحصر به قلم‌موی متداول نیست و برای ایجاد یک اثر هنری با دید نو قلم‌مو یا همان مدیا عوض می‌شود.

نمایشگاه نقاشی دیجیتال آزاده تیموریان تا 4 تیر در گالری خط سفید به نشانی خیابان ولیعصر، روبروی جام جم، کوچه پروین، پلاک22 برگزار می‌شود.

 

 

آزاده تیموریان گالری خط سفید نقاشی دیجیتال
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین