کد خبر: 22259 A

پرتره کودکان لافت در تهران / گزارش هنری یک رویداد گردشگری در گالری دارگون

پرتره کودکان لافت در تهران / گزارش هنری یک رویداد گردشگری در گالری دارگون

«در تهران برای لافت» عنوان نمایشگاهی است که با هدف نمایش ظرفیت‌های متنوع روستای جنوبی لافت برپا شده است.

ایران‌آرت: ترانه صادقیان، کیوریتور نمایشگاه میکس مدیای «در تهران برای لافت» درباره این نمایشگاه به ایران آرت گفت: این نمایشگاه شامل ۲۱ نقاشی، ۶۰ عکس و یک ویدئو شامل عکس‌های پروجکت شده است.

وی افزود: یکی از نقاشی‌ها شامل ۵۵ پرتره است و عکس‌های پروجکت شده، شامل نقاشی‌های کودکان لافت و رویداد سفر گروه ماه به لافت است.

او درباره این سفر گفت: ما در گروه گردون، دسته‌جمعی به سفر می‌رویم و رویدادهایی را در مناطق مختلف کشور برگزار می‌کنیم. در این سفر‌ها ورک‌شاپ و نمایشگاه داریم و سعی می‌کنیم ضمن شناختن مناطق مختلف کشورمان در تعامل با مردم به آنها کمک کنیم. در لافت که یک منطقه بسیار محروم است، با حدود هزار کودک کار کردیم. این کودکان در شهر خودشان امکانات تفریح ندارند.

از تهران برای لافت

وی افزود: بچه‌ها دوست داشتند پرتره آنها را بکشیم. ما این کار را کردیم و عکس‌ها و اتفاق‌های سفر را در قالب همین ویدئویی که در نمایشگاه نمایش داده می‌شود، به خود مردم لافت هم نشان دادیم. بعد نقاشی‌ها را آوردیم تهران و در قالب نمایشگاه به مردم ارائه دادیم. درواقع این نمایشگاه گزارشی از سفر ماست. دل‌مان می‌خواست توجه مردم به ظرفیت‌های لافت که یک مجموعه بی‌نظیر از معماری و مردم است جلب شود.

صادقیان گفت: کار ما در گروه گردون سفر کردن با همین اهداف است ولی این اولین بار است که درباره آن نمایشگاه برگزار کردیم. شیوه کار به این صورت است که بنده به همراه یکی دو نفر از اعضا به منطقه مورد نظر پیش‌سفر می‌کنیم و با شناسایی امکانات، زمینه حضور گروه را فراهم می‌کنیم. در این سفرها، تاریخ، جغرافیا، جمعیت، رسوم و ... منطقه را به دقت مطالعه می‌کنیم.

از تهران برای لافت

وی ادامه داد: به عنوان نقاشانی از ایران وظیفه خودمان می‌دانیم که در وهله اول در خاک کشورمان سفر کنیم و آن را بشناسیم تا در ما اثر کند. در وهله دوم با مردم مناطق مختلف کار می‌کنیم. کارمان منشا خیر در منطقه می‌شود و معمولا بهترین بازخوردها را از خود مردم منطقه می‌گیریم.

ترانه صادقیان توضیح داد: قصدمان این است که بخشی از یک جریان باشیم و به دیگران بگوییم در ایران فقط ما ساکن نیستیم. لازم می‌دانیم که هنر و فرهنگ را به دیگران شهرهای کشور به جز تهران ببریم. این جریان دارد به جاهای خوبی می‌رسد و گروه ما دارد هم تئوری و هم عملی روی آن کار می‌کنیم.

از تهران برای لافت

نمایشگاه گروهی میکس مدیا با عنوان "در تهران برای لافت" 25 تا 30 خردادماه در گالری دارگون برگزار می‌شود. این گالری در خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، خیابان کوشا، خیابان بدیعی، بن بست بشردوست، پلاک ۱۴، زنگ ۲ قرار دارد.

گالری دارگون ترانه صادقیان لافت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین