کد خبر: 22257 A

نمایشگاه کانسپ‌چوال آرت هنرمند ایرانی مقیم آلمان در سیحون / منصور نصرت‌نظامی: تکامل گالری‌ها در ایران حیرت‌انگیز است

نمایشگاه کانسپ‌چوال آرت هنرمند ایرانی مقیم آلمان در سیحون / منصور نصرت‌نظامی: تکامل گالری‌ها در ایران حیرت‌انگیز است

یک هنرمند ایرانی مقیم آلمان،‌ با اعلام خبر برگزاری نمایشگاهش در گالری سیحون، رشد هنرهای تجسمی و استقبال نسل جوان از گالری‌ها را نویدبخش ارزیابی کرد.

ایران آرت: نمایشگاه نقاشی منصور نصرت‌نظامی، هنرمند ایرانی مقیم آلمان، جمعه اول تیرماه در گالری سیحون افتتاح می‌شود. این هنرمند درباره نمایشگاه خود به ایران آرت گفت: این نمایشگاه شامل دوازده تابلو از آثار جدیدم است که درواقع نقاشی حجم هستند.

وی افزود: این آثار در حوزه کانسپچوال آرت می‌گنجند و سبک کارم چیزی است که آن را به مرور زمان به دست آورده‌ام و بنابراین نمی‌توانم نامی روی آن بگذارم. شاید بتوان گفت کارم در زمینه هنرهای تجسمی انتزاعی است. در طی این سال‌ها تلاش کردم در نقاشی از مسطح بودن فاصله بگیرم و به تابلوها حجم بدهم تا سه بعدی شوند.

منصور نصرت نظامی

نصرت‌نظامی گفت: برای رسیدن به مقصود خود از مواد مختلف استفاده می‌کنم. در آثارم از بامبو، زغال، نخ، طناب، پارچه و مواد دیگر بهره برده‌ام. سعی می‌کنم همیشه از مواد ساده و غیرشیمیایی استفاده کنم. البته گاهی هم از مواد شیمیایی استفاده می‌کنم. وقتی از این مواد غیرطبیعی استفاده می‌کنم که بخواهم به عنوان کنتراست درمقابل مواد طبیعی نشان‌شان دهم و درواقع طرفداری خودم را از مواد ساده نشان بدهم.

این هنرمند درباره عنوان نمایشگاه تازه خود نیز گفت: نام "پیله" را انتخاب کردم چون یک واژه قدیمی است و مفاهیم عمیقی در خود دارد. شاید در نگاه اول پیله تنها یک بیضی ساده باشد اما، برای من کارکتر مهمی پشت این شکل ساده هست که نشان از دگردیسی در شئون زندگی دارد. درواقع فلسفه‌ای پشت این شی طبیعی هست که برایم بسیار جالب و چالش‌برانگیز است. به همین دلیل در این آثار سعی کردم به همین دگردیسی بپردازم.

منصور نصرت نظامی

او ادامه داد: نمایشگاه نقاشی بنده با عنوان «پیله» از اول تا سیزدهم تیرماه در گالری سیحون برپا خواهد شد. پس از آن احتمالا در نمایشگاهی که به مناسبت بازگشایی موزه هنرهای معاصر بعد از تعمیرات برگزار خواهد شد، شرکت خواهم کرد. البته در این مورد هنوز مطمئن نیستم ولی امیدوارم که حضور داشته باشم.

منصور نصرت نظامی همچنین گفت: مخاطبان ایرانی برایم بسیار جالب هستند زیرا بیشتر به گالری‌ها سرمی‌زنند. در اروپا، در روزهای کاری فقط افراد بازنشسته ممکن است به گالری بیایند ولی در ایران این نسل جوان هستند که با اشتیاق هنرهای تجسمی را دنبال می‌کنند و این باعث امیدواری است.

وی در ادامه سخنش به وضعیت گالری‌ها در ایران اشاره کرد و گفت: سرعت تکامل گالری‌ها در چند سال گذشته بسیار زیاد بوده است. برایم بسیار جالب است که فقط در چند سال این همه در این زمینه پیشرفت کردیم. تردید ندارم که با وجود این همه مخاطب و هنرمند جوان و حرفه‌ای شدن روند برگزاری نمایشگاه و گالری‌داری، در چند سال آینده جوانان ما در زمینه هنرهای تجسمی جایگاه خوبی در دنیا پیدا خواهند کرد.

منصور نصرت نظامی

لازم به یادآوری است، نمایشگاه "پیله" اول تا سیزدهم تیرماه در گالری سیحون واقع در خیابان وزراء، کوچه چهارم، شماره 11 میزبان هنرمند دوستان است.

 

گالری سیحون منصور نصرت نظامی کانسپچوال آرت هنر مفهومی نقاشی حجم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین