کد خبر: 22252 A

گالری ساعتچی هنرمندانش را چگونه انتخاب می‌کند / روایتی جذاب از نمایشگاه «ناشناس‌های آشنا» در لندن

گالری ساعتچی هنرمندانش را چگونه انتخاب می‌کند / روایتی جذاب از نمایشگاه «ناشناس‌های آشنا» در لندن

گالری ساعتچی در لندن میزبان آثار هنرمندانی است که گرچه نام آشنا نیستند، اما در جستجوی کشف سرزمین‌های جدید در دنیای هنر، به‌ دنبال پیشرفت و شهرت هستند.

ایران آرت: در این نمایشگاه آثار ۱۷ هنرمند معاصر از سراسر جهان انتخاب و به نمایش گذاشته شده است. ایده اصلی برگزاری این نمایشگاه که «ناشناس‌های آشنا» نام دارد برجسته کردن آثار هنرمندانی است که برای مردم شناخته شده نیستند، اما در محیطی که کار می‌کنند مورد احترام و تاثیرگذارند.

به گزارش یورونیوز، فیلپا آدامز، مدیر گالری ساعتچی درباره این نمایشگاه می‌گوید: «ما عنوان این نمایشگاه را ناشناس‌های آشنا گذاشته‌ایم. در این نمایشگاه آثار هنرمندان را گلچین کردیم. به نظر ما این هنرمندان باید بیشتر دیده بشوند. تعدادی از این افراد در دنیای هنر شناخته شده هستند و برخی از آنها به‌تازگی فارغ التحصیل شده اند.»

«می‌خواستم دینامیک پیچیده عشق را به تصویر بکشم»

اکثر این هنرمندان از یکی از مدارس هنر در لندن فارغ التحصیل شده اند. مونا عثمان یکی از این هنرمندان است. او در بوداپست،‌ پایتخت مجارستان به‌دنیا آمده است و در لندن کار و زندگی می‌کند. هنرمند ۲۶ ساله مدتی پیش در رستورانی که گالری کوچکی هم داشت پیشخدمت بود. شرکت در این نمایشگاه فرصت مهمی در زندگی حرفه‌ای نقاش جوان به شمار می‌آید.

Capture1

او می‌گوید: «در گالری این رستوران فضای کوچکی وجود داشت. در سال ۲۰۱۶ میلادی از من پرسیدند آیا مایلم آثارم را در این گالری بگذارم. من هم گفتم حتما. یک روز‌ سِر ساعتچی به این نمایشگاه آمد و شش تابلوی من را یکجا خرید.»

نقاشی‌های رنگ و روغن مونا عثمان با حرکات سنگین قلم مو و رنگ‌های تند، تلاش هنرمند برای کشف هویت خود و حس تعلق را به تصویر می‌کشد.

او درباره یکی از نقاشی‌هایش به نام «این کار را می‌کنم چون دوستت دارم»‌ می‌گوید: «من به چیزی که اسمش را گذاشته‌ام "پشت صحنه شخصیت"، علاقه دارم. یعنی چیزهایی را که از دیگران پنهان می‌کنیم. اسم این نقاشی را گذاشته‌ام "این کار را می‌کنم چون دوستت دارم". قصد داشتم با این اثر دینامیک پیچیده عشق را به تصویر بکشم: کسانی که به نام عشق یکدیگر را سرکوب می‌کنند و به نام مهربان بودن کاری می‌کنند که طرف مقابل احساس خفگی کند.»

کشف سرزمین‌های جدید در دنیای هنر

مسئله هویت، مرزهای فرهنگی و تقسیم‌بندی‌ طبقاتی در جامعه از مضامین آثار ارائه شده در نمایشگاه «ناشناس‌های آشنا» است. نقطه اشتراک این هنرمندان کشف سرزمین‌های جدید در دنیای هنر و رسیدن به شهرت است.

رانوا کونوی، یکی از هنرمندانی است که در این نمایشگاه حضور دارد. موضوع آثار هنرمند ۴۳ ساله به تصویر کشیدن واقعیت هنر نقاشی است. او می‌گوید: «این آثار را بعد از ۱۸ سال تجربه کار در یک استودیو خلق کردم. اگر به سطح آثار نگاه کنید، می بینید که فوق العاده نازک است، هیچ بافتی وجود ندارد. اساسا سعی کرده ام واقعیت هنر نقاشی و غیر مادی بودن آن را نشان بدهم و در این کار تا آنجا که ممکن است افراط کنم.»

Capture 2

طیف متنوعی از آثار هنری در نمایشگاه «ناشناس‌های آشنا» در معرض نمایش قرار گرفته است‌،‌ از مجسمه گرفته تا فیلم و کلاژ. نمایشگاه «ناشناس‌های آشنا»‌ ۲۱ ماه مه آغاز شده است. درهای این نمایشگاه تا ۲۱ آگوست به روی علاقمندان باز است.

 

گالری ساعتچی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین