کد خبر: 22187 A

«گذار» در اصفهان/ افتتاح یک گالری با نمایش آثار هنرمندان ایرانی

«گذار» در اصفهان/ افتتاح یک گالری با نمایش آثار هنرمندان ایرانی

۱۵ اثر هنری محصول هشت هنرمند از شهرهای مختلف با عنوان «گذار نخستین» به نمایش گذاشته می‌شوند.

ایران‌آرت: علی محبوبی صوفیانی با یک اثر اینستالیشن، حمید فاتح دو اثر نقاشی، حجت امانی دو اثر چاپ، جواد عظیمی دو اثر نقاشی، عیسا امیری چولاندیم دو اثر نقاشی و دوخت(کوبلن)، فرشید داودی دو اثر میکس مدیا، علی فاضلی دو اثر لایت باکس و یحیی گمار با دو اثر نقاشی در این نمایشگاه حضور دارند.

به گزارش ایسنا، یحیی گمار، کیوریتور این نمایشگاه ـ درباره متن استیتمنت آن توضیح داد: تلاش شده تا استیتمنت این نمایشگاه (که اولین رویداد گالری گذار محسوب می‌شود)، با زیست منحصر به فرد هنرمندان حاضر در نمایشگاه، نام گالری و همچنین نام نمایشگاه در یک جهت و رو به سوی مفهومی مرتبط و هماهنگ در حرکت باشد. به تعریفی دیگر، متن در خدمت تشریح زیست هنرمندان و نحوه‌ی نگرششان به هنر، زیستن و سپس رویکرد گالری، آن هم در یک موقعیت خاص جغرافیایی است.

او ادامه داد: حال آنکه این مفهوم از برون رفت و انتقال از مرحله‌ای به مرحله‌ی دیگر خبر می‌دهد و از جمله واکنشی است که مهمتر از هر چیز تقابل و تعارض با نوعی مکانیسم دفاعی حاکم در این موقعیت جغرافیایی را تداعی می‌کند.

«گذار نخستین، نوعی کوچ از جهان اندیشیدگی به جهان اندیشگی دیگر است» جمله‌ای است که در تعریف استیتمنت این نمایشگاه به کار برده شده است.

نمایشگاه «گذار نخستین»، اولین رخداد گالری گذار است که از یکم تا نوزدهم تیر ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ واقع در اصفهان، خیابان حکیم نظامی، کوچه سنگتراشی‌ها، نبش بن بست سعدی، پلاک پانزده دایر است.

 

یحیی گمار گالری گذار
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین