کد خبر: 21686 A

سه میلیون پوند برای نقاشی مدل معروف / عکس

سه میلیون پوند برای نقاشی مدل معروف / عکس

پرتره‌ای که آنری ماتیس ۸۲ سال پیش با زغال از مری هاچینسن کشیده بود، سه میلیون پوند چکش می‌خورد.

ایران آرت: نقاش نامدار فرانسوی سال 1936 پرتره‌ای از نویسنده و مدل بریتانیایی کشید که قرار است پس از هشت دهه در حراجی ساثبیز لندن در معرض دید و فروش قرار بگیرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، شوهر هاچینسن برای این پرتره فقط هشت هزار فرانک به ماتیس پرداخت و آن را تا پایان عمر نزد خود نگه داشت. اگر این نقاشی ساده زغال روی کاغذ به قیمت سه میلیون پوند فروخته شود، رکوردی تازه در این عرصه ثبت می‌شود.

18-6-4-164150mary-hutchinson

هاچینسن که یک زندگی عجیب با روابط پیچیده داشت، به پوشیدن لباس‌های فاخر شهره بود اما آنچه در پرتره او دیده می‌شود، یک لباس بسیار ساده است که در نقاشی ساده ماتیس جلوه‌ای دوچندان یافته است. هاچینسن به واسطه یکی از دوستان مشترک خود به ماتیس در پاریس معرفی شد و نقاش نامدار دو پرتره از او کشید که نسخه ساده‌تر در بایگانی شخصی ماتیس نگهداری می‌شود.

ماتیس که در خانواده‌ای با پیشینه بافندگی و نساجی به دنیا آمده بود، بسیار به پارچه و لباس علاقه داشت و این علاقه را در نقاشی‌های خود به تصویر می‌کشید. لباسی که هاچینسن در نقاشی مورد نظر پوشیده، طراحی چارلز جیمز، خیاط آمریکایی است که کریستین دیور نامدار او را «بزرگ‌ترین استعداد نسل ما» توصیف کرده بود.

ماتیس که از شناخته‌شده‌ترین و پیشروترین چهره‌های هنر معاصر است، در 1954 در 84 سالگی از دنیا رفت. هاچینسن هم که در 1889 در هند به دنیا آمده بود، پس از 88 سال زندگی و فعالیت هنری در 1977 درگذشت.

ساتبیز آنری ماتیس مری هاچسین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین